سردار مومنی:

رویکرد پلیس موجب شد تا مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: رویکرد اقتدار توام با رافت در روزهای اغتشاشات، باعث شد تا مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند و دشمن را ناامید و ناکام بگذارند.
کد خبر: ۲۷۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 18January 2018

امنیت مقدمه هر کاری است/ اگر امنیت نباشد جامعه به رشد و تعالی نمی رسدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «اسکندر مومنی» در همایش فرماندهان و روسای پلیس تهران بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های فرماندهان، روسا و کارکنان پلیس پایتخت در برقراری نظم و امنیت شهر تهران و همچنین حضور در ماموریت های کشوری از جمله مراسم پرشور اربعین حسینی (ع)، وقوع زلزله و حوادث اخیر، اظهار داشت: به همکاری با دلاورمردان پلیس پایتخت که برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات نیروی انتظامی رقم زدند، افتخار می کنم.

وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی در هیچ زمانی آرامش و راحتی خیال ندارد، افزود: یکی از دغدغه های فرمانده نیروی انتظامی حمایت از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

سردار مومنی با اشاره به رویدادهای چند ماه گذشته، اظهار داشت: همه ماموریت های پیش آمده در این مدت، ماموریت های ویژه ای بوده که مجموعه پلیس هم در راستای انجام این ماموریت ها و هم انجام امور روزانه و جاری خود موفق عمل کرده است.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود، به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: تاکید فرمانده معظم کل قوا بر اقتدار توام با رحمت، عدالت و رافت است و در هر مناسبتی که ایشان سخنرانی فرمودند، به این مسئله تاکید داشته اند و همین رویکرد در همه ماموریت های ناجا و خصوصا پلیس پایتخت مد نظر قرار گرفت که نمونه آن همین ایام اغتشاشات بوده است.

سردار مومنی برقراری امنیت و آرامش برای شهروندان توام با رحمت و عدالت را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است، چرا که پلیس تشکیل شده تا امنیت عمومی مردم را حفظ کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر تلاش استکبار جهانی و دشمنان خارجی بر ایجاد تنش میان مردم و تامین کنندگان نظم و آرامش جامعه، افزود: رویکرد اقتدار توام با رافت در روزهای اغتشاشات، باعث شد تا مردم راه خود را از آشوب گران جدا کنند و دشمن را ناامید و ناکام بگذارند.

وی یکی از ویژگی های مهم در این مقطع را بصیرت و رسیدن به درک مشترک از ماموریت های پلیس در میان همکاران برشمرد و اظهار داشت: همدلی و همفکری از پایین‌ترین رده تا بالاترین رده نظامی، باعث شد که همه به درک مشترک در ماموریت ها رسیده و محکم پای کار حاضر شوند.

سردار مومنی در ادامه سخنان خود گفت: دشمن تلاش کرد تا تهران را ناامن کند اما خوشبختانه با مدیریت سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و همکارانش در بخش های مختلف پلیس پایتخت و با سرلوحه قرار دادن اقتدار توام با رحمت، باعث کنترل موضوع شد.

جانشین فرمانده ناجا امنیت را همچون اکسیژن خواند و بیان داشت: امنیت مقدمه هر امری است، اگر امنیت نباشد، هیچ کاری انجام نمی شود و جامعه ای که در حال رشد است بهای آن امنیت است، همانطور که انسان بدون اکسیژن دوام نمی آورد، جامعه نیز بدون امنیت پیشرفت و رشد نخواهد داشت.

این مقام انتظامی، آمادگی کامل، آموزش لازم و یکپارچگی درونی را امری مهم در بدنه نیروی انتظامی برشمرد و افزود: رویدادهای اخیر نشان داد که نیروی انتظامی، خصوصا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در همه شرایط آمادگی خود را حفظ کرده و هر ماموریتی را به نحو احسن انجام می دهد.

سردار مومنی، در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سردار «حسین رحیمی»، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و مجموعه کارکنان پلیس پایتخت، در برقراری نظم و امنیت شهروندان، بیان داشت: امنیت متعلق به همه مردم است، باید به تک تک افراد جامعه احترام بگذاریم، به یاد داشته باشیم که اگر اقتدار با رحمت و رافت توام باشد، تاثیر خود را بر اذهان عمومی و ماموریت های پلیس می گذارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها