محمدقاسم فروغی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تقویت وجه بین المللی انتخاب کتاب سال دفاع مقدس/ ۲۰ موضوع جدید به این جایزه اضافه شد

دبیر انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به تقویت وجه بین المللی انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، گفت: ۲۰ موضوع جدید به جایزه بهترین کتاب سال دفاع مقدس اضافه شده است.
کد خبر: ۲۷۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ - 18January 2018

«محمدقاسم فروغی جهرمی» دبیر انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع مقدس با بیان اینکه ۱۴۰ کتاب برگزیده در این دوره از جایزه انتخاب کتاب سال دفاع مقدس وجود دارد اظهار داشت: مراسم اختتامیه جایزه بهترین کتاب سال امسال با تقدیر و برگزیده شدن ۱۴۰ اثر و نویسنده همراه خواهد بود.

وی گفت: سطح کیفی آثار در گروه‌های مختلف فرق دارد. در برخی گروه‌ها آثار ضعیف و متوسط است اما آثار قوی نیز در هر گروه‌های مختلف وجود دار اما به طور کلی میانگین آثار رسیده متوسط به پایین است.

دبیر انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس تاکید کرد: رویکرد این جایزه به سمت کیفی بودن آثار است. سعی می کنیم به آثار خوب، ارزشمند و تأثیرگذار توجه کنیم و روند این جایزه را به این سمت هدایت کنیم.

فروغی افزود: در این دوره ویژگی‌هایی را برای آینده پایه گذاری کردیم تا کتاب دفاع مقدس توسعه و فراگیر شود. این اتفاق موجب می‌شود دفاع مقدس اسلامی و مقاومت منطقه نیز به این جایزه اضافه شود تا مفهوم دفاع مقدس را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: ما در بحث بیداری اسلامی هر لحظه شاهد دفاع های مقدسی هستیم  و این مسئله به دلیل مقاومت اسلامی منطقه است. نگاه فرامرزی در انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را گسترش می دهیم تا این اتفاق وجه بین المللی پیدا کند.

دبیر انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس افزود: امسال به موضوعاتی که به تبیین فرهنگ و اقتدار ملی کمک می کرد توجه ویژه ای شد. حوادث کردستان و توطئه آمل از جمله این موضوعات بود که آثار مختلفی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

فروغی توجه ویژه به آثار نوقلمان، نویسندگان مناطق محروم و نقد را رویکرد ویژه این دوره از انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس خواند و گفت: بهترین کتابدار، بهترین خیر کتاب و بهترین کتاب از نظر مخاطبین بررسی شد که در نهایت ۲۰ موضوع جدید به این دوره جایزه اضافه شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها