سردار «سید مجید مصباح»:

هیچ حزب و گروهی حق ندارد شهدا را مصادره کند/ نتیجه عملیات «کربلای ۵» معادلات جهانی را بر هم زد

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مقاومت و ایستادگی در خط امام، باعث پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات «کربلای ۵» شد و معادلات جهانی را بر هم زد. با پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات، همه جهان در مقابل ایران اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.
کد خبر: ۲۷۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ - 19January 2018

هیچ حزب و گروهی حق ندارد شهدا را مصادره کند/ نتیجه عملیات «کربلای ۵» معادلات جهانی را بر هم زدبه گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با ایام سالگرد عملیات «کربلای ۵» مراسم بزرگداشت شهدای این عملیات به ویژه فرماندهان شهید «ابراهیم شریفی» فرمانده واحد اطلاعات عملیات لشکر ۲۱ امام رضا (ع) و «سید علی ابراهیمی» قائم مقام فرمانده واحد اطلاعات عملیات لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، پنج‌شنبه شب با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در مجتمع فرهنگی «آیه‌ها» مشهد برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید مصباح» از فرماندهان واحد اطلاعات عملیات لشکر‌ ۲۱ امام رضا (ع) و لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان اسلام در سال ۱۳۶۱ در منطقه «شلمچه» دست به عملیات «رمضان» زدند اما با عدم فتح مواجه شدند، لذا در مناطق دیگر همچون «سومار» و «فکه» عملیات کردند تا نیروها، سازمان رزم خود را تشکیل دهند و با حداکثر توان در منطقه «شلمچه» عملیات کنند.

وی با بازخوانی عملیات­‌های «خیبر»، «بدر»، «والفجر ۸» و «کربلای ۴» گفت: شلمچه برای دشمن از اهمیت بالایی برخوردار بود و تمام توان خودش را برای دفاع از این منطقه متمرکز کرده بود. ارتش عراق پنج رده دفاعی تو در تو در شلمچه ایجاد کرده بود.

این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هر زمان که فرماندهان به فکر این می­‌افتادند که در شلمچه عملیات کنند منصرف می‌شدند. آن‌ها معتقد بودند با خط دفاعی که عراق ایجاد کرده شلمچه قتل‌گاه نیرو‌ها خواهد شد و همین‌طور هم بود.

سردار مصباح ادامه داد: خط شلمچه غیرقابل شکستن بود، ولی اگر شکسته می­‌شد جمهوری اسلامی ۵ یا ۶ مرحله عملیات جلو می­‌افتاد.

وی گفت: در عملیات «کربلای ۵» بر خلاف عملیات «کربلای ۴» به جای این‌که از آب عبور کنیم با احداث ۲ یا ۳ تونل نیرو‌های گردان­‌های «نوح» و «یاسین» را تونل عبور دادیم و وارد عمل کردیم. در عملیات «کربلای ۵» خط «دوعیجی» را به ما دادند. ما در این منطقه عملیات انجام دادیم و سازمان رزم دشمن را بهم ریختیم.

این فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: هیچ‌کدام از ما دانشگاه جنگ نرفته بودیم و تجربه نظامی نداشتیم، اما خداوند دل­‌های ما را هدایت می­‌کرد و باعث می­‌شد تا در امور مربوط به جنگ تدبیر کنیم.

سردار مصباح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حماسه‌ای که شهدا آفریدند، تأکید کرد: شهدای ما، مربوط به کل امت اسلام هستند و هیچ حزب و گروهی حق ندارد آن‌ها را به نفع خود مصادره کند. شهدا براساس فرمایش امام خمینی (ره) حول محور وحدت و در تبعیت از ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) به تکلیف خود عمل کردند.

وی ادامه داد: عملیات «کربلای ۵» یکی از قلل تاریخ انقلاب اسلامی است. مقاومت و ایستادگی در خط امام، باعث پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات «کربلای ۵» شد و معادلات جهانی را بر هم زد. با پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات، همه جهان در مقابل ایران اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

خاطرنشان می‌شود، در ابتدای این مراسم در میزگردی، سردار «علی صلاحی» معاون اطلاعات عملیات «لشکر ویژه شهدا» در دوران دفاع مقدس، «محمد ثابت» فرمانده «گردان روح الله» لشکر ۵ نصر و «هادی نعمتی» فرمانده «گردان الحدید» لشکر ۲۱ امام رضا (ع) ضمن بیان اهداف و دستاورد‌های عملیات «کربلای ۵»، نقش یگان­‌های خراسان را در این عملیات عنوان کردند.

همچنین در پایان این مراسم، از همسران سرداران شهید «ابراهیم شریفی» و «سید علی ابراهیمی» و همچنین پدر شهید مدافع حرم «جواد محمدی» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها