امیر اسماعیلی در دانشگاه جنگ:

برقراری امنیت، محور اصلی قرارگاه پدافند هوایی در برخورد با هواپیماهاست

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: برخورد شبکه یکپارچه پدافند هوایی با دیگر کشورها بر اساس احترام متقابل است و ما در این رابطه مسئله امنیت را بر اقتصاد ترجیح می‌دهیم.
کد خبر: ۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ - 08September 2014

برقراری امنیت، محور اصلی قرارگاه پدافند هوایی در برخورد با هواپیماهاست

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز پدافند هوایی در دانشگاه جنگ برگزار شد، با اشاره به فرود یک هواپیمای تحت اجاره ناتو در بندر عباس، اظهار داشت: این هواپیما خود را با عنوان جعلی ایرباس 300 معرفی کرده بود و قصد عبور از فضای کشور را داشت که به وسیله دستگاههای شنود سیستم پدافند هوایی سیگنالهای نظامی از آن دریافت شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش ادامه داد: خلبان هواپیمای بوئینگ 737 پس از فرود، متوجه اشتباه خود شد و ضمن عذرخواهی، مجوز پرواز دوباره از پدافند هوایی کشور دریافت کرد.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: طبق روال، وظیفه پدافند هوایی همواره احراز هویت پرندههایی است که از فراز کشور عبور میکنند و سیستم پدافند هوایی همواره با چشمان تیزبین در اجرای این برنامه تلاش میکند.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان دافوس گفت: مقاومت عصاره دفاع و بهعنوان یک باور اعتقادی مطرح است که اگر به آن ایمان داشته باشیم بزرگترین تهدیدات بر ما تأثیری نخواهد داشت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با اشاره به اهمیت عنصر مقاومت در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقاومت در جنگ هشت ساله و مقاومت در برابر تحریمهای 35 ساله منجر به تثبیت و قوام انقلاب ما شده است. مقاومت همواره بهعنوان یک عنصر پویا بستر را جهت رسیدن نیروهای مسلح به کمال فراهم می کند.

 وی با بیان اینکه به فرموده قرآن کریم مقاومت رمز پیروزی است، افزود: ما باید خود را در برابر دو نوع متفاوت از دشمن درونی و بیرونی آماده سازیم، که عنصر درونی مواردی چون کینهورزی، حسادت و عجولانه تصمیم گرفتن را در بر میگیرد.

وی در ادامه، خانوادههای شهدا را اسطورههای مقاومت و پایداری دانست و افزود: اگر مردم کشورهای عربی قیام کننده، به مطالبات شهدای خود میپرداختند قیامشان به ثمر میرسید.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه دکترین ما دفاعی و مسئله دفاع هم با مقوله مقاومت همواره عجین است، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامههای عمیق و کلانی که در این خصوص انجام گرفته و آثار و ثمراتی که امروز از آن مشاهده میکنیم همه نشان از درایت، اقتدار و حرکت بر پایه منطق و عقلانیت بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی گفت: اگر امروز پدافند هوایی کشور موفق عمل کرده و در پله صدم قرار دارد همه مرهون زحمات فرماندهان و پیشکسوتان این عرصه است که بستر را برای پیشرفت و شکوفایی به نحو مطلوبی آماده کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با بیان اینکه ما باید پایهگذار سلامت اخلاقی در سطح نیروها باشیم و با کجرفتاریها مبارزه کنیم، افزود: همگی باید در جهت ارتقای اخلاق در سطح نیروها بکوشیم تا بیش از پیش قلههای ترقی و تقویت نیروها را در این عرصه طی کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت و دستاوردهای نظامی نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: اگر امروز نیروی زمینی ما افتخارآفرین است و دستاوردهای گوناگونی را به منصه ظهور رسانده و یا اگر نیروی دریایی ما امروز در خلیج عدن حضور یافته و تامین امنیت میکند، همگی بیانگر میزان پیشرفت این نیروها بوده است.

امیر اسماعیلی گفت: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در ابتدای شروع کار خود حتی برای تهیه سلاح انفرادی هم مشکل داشت، اما امروز بهعنوان بازوی توانمند نظام مطرح و برای مواجهه با ماموریتهای گوناگون آماده مقابله با تهدیدات است.

وی در پایان با اشاره به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر تفکیک نیروی هوایی از پدافند و تشکیل قرارگاه گفت: البته هنوز مشکلاتی در میان هست که باید با همفکری از میان برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار