کاظمی:

شهید رکن‌ آبادی الگوی دیپلمات بسیجی بود

رییس نکوداشت دیپلمات بسیجی گفت: شهید «غضنفر رکن آبادی» الگوی دیپلمات بسیجی بود.
کد خبر: ۲۷۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 20January 2018

شهید رکن‌آبادی الگوی دیپلمات بسیجی بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محسن کاظمی» رییس نکوداشت دیپلمات بسیجی با شاخص شهید دکتر غضنفر اصل رکن آبادی در نشست خبری با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بسیجی باید خداجو و در محور الله حرکت کند و اخلاص و نظم داشته باشد، اظهار داشت: اگر بسیج و بسیجی در مسیر نظم و انظباط حرکت کنند، موفق خواهند بود.

وی با بیان اینکه در هر کشوری نیرویی وجود دارد که در مواقع بحران به میدان می‌آیند و از حزب و نظام‌ خود دفاع می‌کنند، گفت: بسیج امروز توانسته در صحنه‌های مختلف حضور پررنگ داشته باشد و بازوی قوی کشور در مواقع مختلف است.

کاظمی افزود: مخالفت استکبار جهانی با بسیج به دلیل حضور نیروهای آن در همه عرصه‌ها و پشتیبانی از ولی فقیه است.

رییس نکوداشت دیپلمات بسیجی خاطرنشان کرد: امروز بسیج جهانی اسلام تشکیل شده است و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی، تشکیل حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حیدریون با فرهنگ انقلاب اسلامی و رشد آن‌هاست.

کاظمی با بیان اینکه امروز بسیج در وزارت امور خارجه، سازمان ارتباطات جهانی اسلام، سازمان حج و زیارت، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی شکل گرفته و در حوزه بین الملل فعالیت دارند، افزود: خوشبختانه امروز دیپلمات‌‌های ما به گونه‌ای با روحیه بسیجی و انقلابی عمل می‌کنند که رهبر معظم انقلاب آن‌ها را فرزندان انقلابی خود خطاب می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید رکن آبادی گفت: شهید رکن آبادی یکی از دیپلمات‌های برجسته وزارت امور خارجه بود که سال‌ها در جبهه حضور داشت و به عنوان یک بسیجی همیشه در صحنه‌های مختلف حضور پررنگی داشت.

کاظمی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی آمده است که ایران مکلف است به محرومین یاری برساند و از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که اگر کسی ببیند مسلمانی ندای یاری سر داده، از واجبات است به آن کمک شود.

رییس نکوداشت دیپلمات بسیجی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزار ایران در قدرت سیاسی و حضور در صحنه‌های مختلف، «توان دفاعی» است، گفت: امروز اگر ایران توان دفاعی نداشت مطمئن باشید، نمی‌توانست در صحنه‌های بین المللی حضور فعال داشته باشد و تاثیری در معادلات منطقه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید روحیه بسیجی در ارگان‌های سیاست خارجه ایران تقویت شود، افزود: امروز باید روحیه افرادی همچون شهید رکن آبادی سرلوحه کسانی شود که به این نهادها وارد می‌شوند.

کاظمی در پایان گفت: همایش نکوداشت دیپلمات بسیجی با محوریت شهید دکتر رکن آبادی برای چهارمین سال برگزار خواهد شد و از 6 نفر تقدیر به عمل خواهد آمد که زمان برگزاری آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار