وصیت‌نامه شهید یدالله رعیت‌پناه/ تنها راه سعادت شهادت در راه خداست

شهید رعیت‌پناه در وصیت‌نامه خود آورده است: «خداوندا تو را شکر که شربت شهادت این یگانه راه رسیدن انسان به خودت را به بنده فقیر و حقیر گناهکار خود ارزانى داشته‌اى و تنها راه سعادت خودم را شهادت در راه خدا می‌دانم.»
کد خبر: ۲۷۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ - 21January 2018

وصیت‌نامه شهید یدالله رعیت پناه/ تنها راه سعادت شهادت در راه خدا استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «یدالله رعیت پناه» یک فروردین ۱۳۴۳ در بهشهر چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۸ دی ۱۳۶۰ در بستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«با سلام و درود فراوان بر شهیدان، از صدر اسلام تا به حال و سلام و درود فراوان بر امام امت خمینى کبیر و با سلام و درود فراوان بررزمندگان اسلام.

خداوندا تو را شکر که شربت شهادت این یگانه راه رسیدن انسان به خودت را به بنده فقیر و حقیر گناهکار خود ارزانى داشته‌اى و تنها راه سعادت خودم را شهادت در راه خدا می‌دانم.

خداوندا مرا با این همه مهربانى و علاقه با این امام امت خمینى کبیر و انقلاب اسلامى ایران دور مگردان و ما را در این راه ثابت قدم بدار.

از پدر و مادرم می‌خواهم با این امام امت خمینى کبیر و انقلاب اسلامى کمک کنند و از پدر و مادرم می‌خواهم که براى این فرزند بی‌قابل و گناهکار خود ناراحت نباشند و اگر ناراحتى از فرزند بی‌قابل خود دیده‌اید براى رضاى خدا ببخش.

اگر شما نبخشید خدا نمی‌بخشد و از شما می‌خواهم که در هنگام شهادتم گریه نکنید و از برادران و خواهرانم می‌خواهم که راه تمام شهیدان و برادر خود را ادامه دهند. من که شهید شدم نمی‌خواهم مرا غسل بدهید و با آن لباس که بر تنم است به خاک بسپارید و کنار قبر سید العابدین حسینى کاوندى دفن کنید.

پدر جان مومنان باید همیشه در راه خدا جهاد نمایند و کارهایشان براى خدا باشد و براى خدا هجرت نماید، هجرت همان دور شدن از محل و شهر و خانواده و دست از مال دنیا کشیدن و چشم پوشیدن از مادیات است، چون زندگى منزلگاه آزمایش است و انسان در هر لحظه‌اى پیش خدا آزمایش می‌شود و امیدوارم که شما در این آزمایش قبول بشوید.

قرآن کریم در مورد جهاد آیه‌هاى زیادى را بیان داشته است و می‌فرماید هرگاه دشمنان بر شما و کشور و دین شما هجوم یا یورش نبردند، عقب نشینى نکنید و امام على (ع) می‌فرماید: زندگى هر چه باشد خواه ناخواه روزى پایان می‌یابد.

هر آن‌که از جنگ بگریزد سرانجام مرگ سویش می‌شتابد. دعا کنید که تمام رزمندگان در ردیف سربازان امام زمان قرار بگیرند و در رکاب او براى آزادى کربلا و قدس عزیز شمشیر بزنند و دعا کنید که امام عزیز را خدا تا انقلاب مهدى براى این محرومان جهان بدارد و دعا کنید که این جنگ بزودى به نفع اسلام قرار بگیرد و دنبال صلح یافتن جنگ مباشید و پیروزى به نفع اسلام می‌باشد.

والسلام»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار