کریمی‌پور خبر داد؛

سرلشکر باقری و وزیر ارشاد مهمانان اختتامیه جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس

معاون ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جایزه بهترین کتاب دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ - 20January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محمدحسین کریمی‌پور» معاون ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های این جایزه اظهار داشت: محمود اکرامی‌فر، نصرت‌الله محمودزاده و سید مهدی شجاعی سه نشست تخصصی را صبح روز اختتامیه این جایزه برای اهالی قلم برگزار خواهند کرد.

کریمی‌پور گفت: در راستای تبیین شعار این جایزه مبنی بر «پاسداشت مفاهیم ثروت ملی» در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشست دیگری را از ساعت 9 صبح میزبانی خواهیم کرد. مراسم افتتاحیه با پاسداشت شهدا همراه است و همه مسئولین و همکاران ما در ارتش و سپاه در این مراسم حضور خواهند داشت.

معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: برگزاری این جایزه در راستای ایجاد بستری برای حرکت‌های بعدی است تا جریانی را برای آینده ایجاد کنیم لذا برنامه‌های ما در جهت تاثیرگذاری برای آینده است. ایجاد، تعریف و ریل‌گذاری آینده برای ما از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

کریمی‌پور گفت: جلسه گفت‌وگوی اهالی قلم با مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد و بعد از آن راس ساعت 14 در سالن خلیج فارس این موزه میزبان برگزیدگان، اهالی فرهنگ و مسئولین کشوری و لشکری خواهیم بود. بالغ بر 125 نفر و اثر در حوزه‌های 23 گانه و بخش‌های جانبی که شامل کتابدار نمونه، مروج نمونه، ناشر نمونه و منتقد است، تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا فقط به نتایج داوری‌های این جایزه نپردازیم بلکه درباره آینده ادبیات دفاع مقدس صحبت کنیم. تبیین نگاه حال و آینده به ادبیات دفاع مقدس برای ما اهمیت دارد. سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکی از سران سه قوه مهمانان ویژه ما در مراسم اختتامیه خواهد بود.

معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در هر بخش چند برگزیده خواهیم داشت. همچنین آثار رسیده به این جایزه در مراسم اختتامیه عرضه خواهد شد. سعی شده با کمک فضاسازی ارتباط بین جبهه و ادبیات نشان داده شود.

کریمی‌پور عنوان کرد: برگزیده، تقدیر ویژه، تقدیر، کتاب نمونه، مروج نمونه، کتابدار نمونه، منتقد، خبرنگار برتر از بخش‌های این جایزه خواهند بود که هر کدام به تناسب، مبالغ هدیه‌های مختلفی خواهند داشت که شامل جایزه نقدی، لوح و تندیس خواهد بود. نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور نیز یک چاپ از برترین آثار جشنواره را خریداری می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها