رونمایی از دومین کتاب ملی مد و لباس ایران در جشنواره فجر

دومین کتاب ملی مد و لباس ایران با رویکردی جدید و کاربردی‌ در حاشیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ - 20January 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «یوسف خزایی» مدیر مسئول موسسه مد و لباس ققنوس با اعلام خبر رونمایی از دومین کتاب ملی مد و لباس ایران اظهار داشت: این کتاب با رویکردی جدید و کاربردی‌ در حاشیه هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر رونمایی می‌شود.

خزائی با تقدیر از نگاه ویژه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به موضوع تدوین کتاب ملی مد و لباس تصریح کرد: مد و لباس به عنوان یکی از بسترهای فرهنگی و اقتصادی از موضوعاتی است که با وجود تنظیم قانون جامع ساماندهی مد و لباس کشور توسط مجلس شورای اسلامی و اجرای آن توسط دولت خدمتگزار، متاسفانه بعد از گذشت چند سال هنوز هم به صورت جدی مورد توجه بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط و موظف شده در قانون نیست و متاسفانه شاهد کم‌کاری و بی‌توجهی در این خصوص هستیم.

وی افزود: در چنین شرایطی موسسه هنری مد و لباس ققنوس تحت نظارت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با رصد میدانی هنر و صنعت پوشاک ایران و در راستای بسترسازی، آینده نگری علمی و هنری، برقراری ارتباط داخلی و بین المللی و پاسخگویی به نیازهای جامعه هنر و صنعت پوشاک ایران مشغول فعالیت در زمینه تدوین دومین کتاب ملی مد و لباس ایران است.

خزائی در خاتمه بیان کرد: معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک در سه بخش اصلی طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و صنایع مرتبط با مد و لباس و با هدف حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی، هدایت بازار تولید و عرضه محصولات بر اساس طرح و الگوی های داخلی در قالب اقتصاد مقاومتی در جهت ترغیب و تشویق آحاد مردم به استفاده از محصولات و تولیدات داخلی از جمله اهداف تألیف و تدوین دومین کتاب ملی مد و لباس ایران است.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه 96 همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار