سردار زاهدیان خبر داد؛

افزایش ۳۸۶ درصدی کشفیات قرص‌های روانگردان و شیشه در کشور

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیشترین مصرف در بین مواد صنعتی مربوط به شیشه و برخی قرص‌های روانگردان است، عنوان کرد: کشفیات قرص‌های روانگردان در کشور نسبت به سنوات گذشته ۳۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ - 20January 2018

افزایش 386 درصدی کشفیات قرص‌های روانگردان و شیشه در کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «مسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همکاران انتظامی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: طی 10 ماه گذشته بیش از 37 تُن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء پرتلاش‌ترین استان‌های کشور در راه مبارزه با مواد مخدر است، افزود: اخیراً کشف یک تُن و 360 کیلوگرم مواد مخدر در استان که به صورت بسیار پیچیده جاسازی شده بود از توفیقات انتظامی استان بوده و جای تقدیر دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر استان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است، گفت: با اقدامات به موقع انتظامی استان حجم زیادی از محموله‌های مواد مخدر کشف شده که حاکی از ساماندهی و تلاش بی وقفه انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان افزایش پیدا کرده است اما خوشبختانه با اقدامات و اشراف اطلاعاتی انتظامی به چرخه فروش نمی‌رسد، عنوان کرد: مواد مخدر و روانگردان‌ها در سطح دنیا به بحرانی جدی تبدیل شده است.

سردار زاهدیان با اشاره به اینکه روانگردان‌ها تغییرات جدی در رفتار مصرف کنندگان به وجود می آورد، اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها حجم کمتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد و با ترکیبات مختلفی قابل دسترس است که این مهم بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه گرایش جوانان به روانگردان‌ها یکی از بزرگ‌ترین معضلات در سطح دنیا است، افزود: باید با ارتقاء برنامه‌های پیشگیری سطح دانش عمومی را افزایش و به سمت خود کنترلی برویم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی به واسطه شکل تولید مخاطرات بسیار زیاد و سهولت دسترسی نیز دارد، گفت: باید ایمنی را در خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تا در مقابل پیشنهادات مخرب قدرت نه گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف در بین مواد صنعتی مربوط به شیشه و برخی قرص‌های روانگردان است، عنوان کرد: کشفیات قرص‌های روانگردان در کشور نسبت به سنوات گذشته 386 درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار زاهدیان با اشاره به اینکه 14 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی را نسبت به سال گذشته در کشور داشته‌ایم، گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز حدود 605 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار