مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

کشته شدن 17 نفر از اعضای طالبان در فراه، احداث یک پایگاه نظامی در هرات و کشته شدن پنج عضو القاعده در ننگرهار مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز شنبه 30 دی افغانستان است.
کد خبر: ۲۷۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ - 20January 2018

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کشته شدن یک تن در انفجار شرق افغانستان، کشته شدن 17 نفر از اعضای طالبان در فراه، احداث یک پایگاه نظامی در هرات، کشته شدن 5 عضو القاعده در ننگرهار، مهمترین رویدادهای امنیتی امروز شنبه 30 دی افغانستان است. 

کشته شدن یک تن در انفجار شرق افغانستان

پلیس افغانستان امروز شنبه اعلام کرد بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در شرق این کشور دست کم یک نفر کشته شد.

پلیس افغانستان اعلام کرد بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در شهر گردیز مرکز استان پکتیا در شرق این کشور دست کم یک نفرکشته شد.

پلیس افغانستان با اعلام این خبر افزود این انفجار در مسیر یک خودرو در جاده ای در گردیز اتفاق افتاد. در این حمله یک نفر نیز زخمی شده است.

کشته شدن 17 نفر از اعضای طالبان در فراه

فرماندهی پلیس هرات گفت: هواپیماهای ارتش افغانستان پس از بررسی‌های اطلاعاتی مکان‌های طالبان را مورد هدف قرار دادند که در اثر آن ۲۶ عضو طالبان کشته شده است.

اقبال باهر سخنگوی فرماندهی پولیس فراه در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: صبح امروز پس از بررسی‌ها اطلاعاتی نیروهای امنیتی در روستاهای نعل دشت و ننگ اباد شهرستان خاک سفید که گروه های طالبان تجمع کرده بودند و قصد حملات تخریبی را به پاسگاه‌های امنیتی در این شهرستان داشتند شناسایی شده و توسط عملیات هوایی از پای درآمدند.

وی افزود: در این رویداد کمتر از یک ساعت طول کشید 17 عضو طالبان کشته و 9 تن دیگر شان به شدت زخمی شدند و همچنین سه خودروی طالبان که پر از مهمات جنگی طالبان بود نیز در این رویداد تخریب شده است.

احداث یک پایگاه نظامی در هرات

سخنگوی فرماندهی پلیس هرات اعلام کرد که وزارت کشور افغانستان در برنامه‌های امنیتی خود به تازگی فرمان داده است تا برای تامین امنیت بهتر در حوزه غرب افغانستان پایگاه نظامی ویژه‌ای در هرات ایجاد شود.

«عبدالاحد ولی زاده» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات با اشاره به تدابیر برنامه‌ها و عملیات‌های جدی برای سرکوب تروریست‌ها و تامین امنیت بهتر در هرات گفت: وزارت کشور افغانستان در برنامه‌های امنیتی خود به تازگی فرمان داده است تا برای تامین امنیت بهتر در حوزه غرب افغانستان پایگاه نظامی ویژه‌ای در هرات ایجاد شود.

کشته شدن پنج عضو القاعده در ننگرهار

مقامات محلی ننگرهار اعلام کردند که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان شیرزاد ولایت ننگرهار پنج عضو گروه القاعده که مسئول آموزش حملات انتحاری بودند، کشته شدند.

سخنگوی والی ننگرهار از کشته شدن 3 عضو گروه القاعده خبر داد.

«عطالله خوگیانی» در این خصوص گفت: نیروهای ویژه امنیت ملی شب گذشته عملیاتی را بر یک مرکز شبکه القاعده در منطقۀ «توتو» در شهرستان شیرزاد راه‌اندازی کرده بودند که در نتیجه آن پنج عضو مهم شبکه القاعده شامل سه چچنی، یک پاکستانی و یک افغانستانی کشته شدند.

وی افزود: 3 چچنی و یک پاکستانی که کشته شده‌اند، جنگجویان گروه القاعده را برای انجام حملات انتحاری و انفجاری در ننگرهار، آموزش می‌دادند.

آوارگی شهروندان فراه در پی تشدید حملات طالبان

شهروندان در فراه می‌گویند: حملات طالبان و افزایش این حملات بر فراه شدت گرفته و این باعث شده بسیاری از شهروندان مجبور به ترک خانواده خود شوند.

شهروندان در فراه اعلام کردند که حملات طالبان در این ولایت شدت یافته و تا 2 کیلومتری مرکز شهر فراه پیشروی کردند.

این شهروندان در فراه می‌گویند: نیروهای امنیتی در جنگ با طالبان در فراه بیشتر خانه های انها را در این ولایت اماج توپ های سنگین خود قرار می‌دهند و سبب شده است تا آنان خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به مناطق امن و دیگر ولایات همسایه پناه ببرند.

کشته و زخمی شدن 20 تن بر اثر درگیری بین داعش و طالبان

مقامات محلى در ولایت جوزجان مى‌گویند که درگیری بین گروه داعش و طالبان در شهرستان درزاب این ولایت، 10 کشته و 10 زخمی برجا گذاشته است.

محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می‌گوید که شب گذشته، درگیری بین دو گروه داعش و طالبان در قرای آقسای, آق بلاق, خواجه عرب و قوروغ اریغ 20 کشته و زخمی برجای گذاشت.

پیوستن 10 عضو داعش به روند صلح

روز گذشته یک گروه از جنگجویان داعش در ولایت جوزجان همراه با تجهیزات خود به روند صلح پیوستند.

سخنگوی مقام ولایت جوزجان «رضا غفوری» گفت : ۱۰ تن از افراد گروه داعش روز گذشته حوالی ساعت  ۱:۳۰  شب با مقادیری سلاح  به نیروهای امنیتی شهرستان قوش تپه ولایت جوزجان  پیوستند.

این افراد در حالی به روند صلح می‌پیوندد، که حضور داعشی‌ها در این ولایت روز به روز افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها