راه‌اندازی تومار مخالفت با سفر محمد بن سلمان به لندن

تومار درخواست مخالفت با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به لندن به دلیل سیاست‌های جنگ‌طلبانه این کشور در خاورمیانه، در تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد گردید.
کد خبر: ۲۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ - 20January 2018

راه‌اندازی تومار مخالفت با سفر محمد بن سلمان به لندنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در تومار مخالفت با سفر محمد بن سلمان به لندن که روز شنبه توسط فردی گمنام به نام «میز ویک فیلد» بر روی تارنمای پارلمان قرار داده شد، عنوان گردیده است: ما از نخست‌ وزیر انگلیس می‌خواهیم تا دعوت خود از ولیعهد عربستان برای سفر به لندن را پس بگیرد. عربستان یکی از بدترین آمار نقض حقوق بشر در دنیا را دارد و تنها در سال 2017 میلادی بیش از یک‌صد تن را اعدام کرده است.

این تومار می‌افزاید: محمد بن سلمان کسی است که حملات علیه یمن را هدایت کرده که براثر آن تاکنون ده‌ها هزار تن کشته و زخمی شده‌اند. قحطی و وبا در یمن بیداد می‌کند و بدترین بحران انسانی را سبب گردیده است.

بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از یکصدهزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس اواخر آذرماه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با « محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، از تصمیم این کشور در بازگشایی بندر الحدیده برای ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن ابراز خرسندی کرد و از وی برای سفر به کشورش در سال 2018 میلادی دعوت به عمل آورد.

این در حالی است که اخیراً سازمان دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته ولیعهد عربستان را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در یمن تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات کند.

احمد بن شمسی سخنگوی این سازمان اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ، به‌عنوان وزیر دفاع و یکی از رهبران بارز عربستان مسئول همه حوادثی است که در یمن رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تحریم‌ها و مجازات‌هایی علیه وی اعمال کند، چرا که ائتلاف عربستان به شکل فاجعه باری قوانین بین‌المللی جنگی را نقض کرده است.

بن شمسی در ادامه افزود: دیده‌بان حقوق بشر موارد بسیاری در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیروهای تحت امر ائتلاف عربستان ثبت کرده است.

سخنگوی دیده بان حقوق بشر گفت که تاکنون 80 حمله هوایی غیر قانونی از سوی عربستان سعودی ثبت شده است که بر

اثر آن هزار تن کشته و ده‌ها نفر دیگر در زندان‌های زیر نظر امارات، متحد عربستان تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

وی همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.

عربستان به همراه چند کشور دیگر تحت عنوان نیروهای ائتلاف از ششم فروردین سال 94 با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی و محاصره زمینی،دریایی و هوایی به این کشورکرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار