دیلی تلگراف مطرح کرد؛

با تعطیلی نهاد‌های دولتی آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد

به دنبال ناکامی قانونگذاران سنای آمریکا برای توافق بر سر لایحه بودجه موقت دولت فدرال آمریکا تعطیل شد.
کد خبر: ۲۷۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲ - 20January 2018

با تعطیلی نهاد‌های دولتی آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پایگاه اینترنتی نشریه دیلی تلگراف با طرح این سوال که با تعطیلی نهادهای دولتی آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد نوشت: این موضوع پیامدها و عواقب زیادی برای آمریکا دارد.

به دنبال ناکامی قانونگذاران سنای آمریکا برای توافق بر سر لایحه بودجه موقت، دولت فدرال آمریکا تعطیل شد. این اقدام پیامدها و عواقب زیادی برای آمریکا دارد. نیروهای آمریکایی به انجام وظیفه شان ادامه خواهند داد اما تقریبا نیمی از دو میلیون کارمند غیرنظامی در دولت فدرال نمی توانند به کارشان ادامه دهند. در اینجا نگاهی می اندازیم به مشکلات ناشی از تعطیلی دولت:

یکی از مشکلاتی که ایجاد می شود در حیطه فعالیت های اطلاعاتی است. نیروی کار در 17 آژانس اطلاعاتی آمریکا به شدت کاهش خواهد یافت. کارمندانی هم که حضورشان لازم است باید بدون انتظار گرفتن پول کار کنند.

مشکل دیگر تعطیلی موزه ها و باغ وحش ملی است که یکی از جاذبه های بزرگ توریستی محسوب می شود. اگر تعطیلی نهادهای دولت فدرال ادامه داشته باشد این مراکز از روز دوشنبه تعطیل خواهد بود. وزارت کشور اعلام کرده است در صورت تعطیلی دولت، پارک های ملی تا حد امکان قابل استفاده و دسترسی خواهند بود. این شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است چون در موارد تعطیلی دولت در گذشته اکثر پارک ها هم تعطیل می شد.  مشکل دیگر اخلال در روند تحقیقات در زمینه بهداشت و سلامت است. دکتر آنتونی فوچی، رئیس بیماری های عفونی موسسه ملی سلامت گفت تعطیلی دولت روند تحقیقات را مختل خواهد کرد اما بر مطالعات پزشکی بیمارانی که کار آنها پیش از این شروع شده بود تاثیری نخواهد داشت.

مشکل دیگر لغو آموزش نیروهای انتظامی است. بسیاری از 115 هزار نفر کارمند وزارت دادگستری مسئولیت هایی در حیطه امنیت ملی و امنیت عمومی دارند که باید در مدت تعطیلی دولت فدرال به کار خود ادامه دهند. بررسی پرونده های جنایی ادامه خواهد داشت اما پرونده های مربوط به شکایت های مدنی به تعویق خواهد افتاد و اکثر برنامه های آموزشی نیروهای انتظامی هم لغو خواهد شد. روند صدور ویزا هم مختل خواهد شد. هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت امنیت دیپلمات های آمریکایی خارج از کشور تحت تاثیر این امر قرار نخواهد گرفت. اما هنوز درباره اینکه چه خدماتی از قبیل صدور ویزا یا گذرنامه ارائه می شود هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها