معارضین سوری مورد حمایت ترکیه در عملیات «عفرین» شرکت می‌کنند

منابع خبری می‌گویند نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه برای شرکت در دخالت نظامی آنکارا در شمال سوریه، به ارتش ترکیه ملحق شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ - 20January 2018

معارضین سوری مورد حمایت ترکیه در عملیات «عفرین» شرکت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای مخالف دولت سوریه که مورد حمایت ترکیه هستند، برای مشارکت در عملیات عفرین، به ارتش ترکیه پیوستند.

منابع محلی در شهر «الراعی» واقع در ریف شمال شرقی حلب امروز (شنبه) خبر دادند که نزدیک به 400 نفر از شبه نظامیان عملیات «سپر فرات» با گذشتن از این شهرک روز  جمعه وارد خاک ترکیه شده‌اند و قصد پیوستن به ارتش سوریه در انجام عملیات عفرین را داشتند.

به گزارش وبگاه خبری «مراسلون»، منبعی میدانی در نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» در واکنش به این خبر گفت که با توجه به شمار نیروهای ارتش ترکیه که برای عملیات عفرین اعزام شده‌اند، نقش نیروهای سپر فرات حاشیه‌ای خواهد بود.

این منبع همچنین اظهار داشت که یگان‌های ارتش ترکیه به همراه بیش از 1000 نفر از نیروهای سپر فرات در اطراف شهرک الراعی در آماده باش کامل به سر می‌برند و قصد آغاز حمله به «تل رفعت» در نزدیکی این شهرک را دارند.

ترکیه ماه آگوست 2016 از تشکیل نیروهای عملیات «سپر فرات» متشکل از نیروهای مخالف دولت سوریه خبر داد که توانستند از شهر جرابلس تا الراعی و منطقه حد فاصل آن‌ها تا شهر الباب را از دست داعش آزاد کرده و به اشغال خود درآورند.

در همین راستا، «بینالی ایلدیریم»، نخست وزیر ترکیه لحظاتی پی از حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مواضع شبه نظامیان مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک خبر دادند.

اوضاع شمال سوریه بعد از آنکه آمریکا اعلام کرد که به کمک نیروهای کرد سوری قصد دارد یک ارتش در شمال سوریه تشکیل دهد، متشنج شد.

ترکیه با محکوم کردن این اقدام از قصد خود برای شروع عملیات جدید موسوم به عملیات «شاخه زیتون» علیه شبه نظامیان کُرد سوری خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار