سخنگوی وزیر کشور:

نمایندگان عالی کشور، نباید تنها برای عده ای حاکم و والی باشند

حسینعلی امیری گفت: نمایندگان عالی دولت، استانداران و مدیران نباید فقط برای اقلیت خاصی والی و حاکم باشند، بلکه باید طوری عمل نمایند که همه مردم در کشور احساس امنیت و آرامش نمایند.
کد خبر: ۲۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 08September 2014

نمایندگان عالی کشور، نباید تنها برای عده ای حاکم و والی باشند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور با تاکید بر ضرورت پایبندی به لوازم مردم سالاری دینی و قوائد حکمرانی عالمانه، اتخاذ معیارها، استانداردها، رویه ها و اصول حکومت داری بر مبنای اسلام و قانون اساسی و رهنمود های مقام معظم رهبری تاکید کرد.

امیری با اشاره به ضرورت برخورد و انعطاف پذیری مدبرانه دولتمردان در تعاملات گفت: این تعاملات حتی با کسانی که ممکن است در گفتمان ما تعریف نشده باشند، وجود دارد و  باید حاکمیت قانون را به عنوان یک اصل پذیرفت.

سخنگوی وزیر کشور گفت: نمایندگان عالی دولت، استانداران و مدیران نباید فقط برای اقلیت خاصی والی و حاکم باشند بلکه باید طوری عمل نمایند که همه مردم در کشور احساس امنیت و آرامش نمایند.

وی اظهار داشت: از مسئولین سیاسی امنیتی استانداریهای کشور در خواست می کنم تا سعه صدر را به عنوان یکی از ضروتهای مدیریتی حکومتی در کارهای خویش مد نظر قرار دهند.

امیری با اشاره به آغاز برخی فعالیت ها در استانها گفت: از مسئولین می خواهم که با سایر مجموعه های سیاسی در استان ها، تعاملات بیشتر داشته باشند.

سخنگوی وزیر کشور تصریح کرد: باید تعاملات و رفتارها مدیریت گردد تا دولت در استانها متهم به خروج از بی طرفی نشود و اعتماد و اطمینان موجود به اینکه وزارت کشور کار سیاسی نمی کند بلکه مدیریت سیاسی می نماید، تثبیت شود.

امیری ضمن ابراز تاسف مبنی بر اینکه پاره ای از اقدامات بعمل آمده در عرصه تقسیمات کشوری وضعیت خوبی ندارد خاطرنشان کرد: در تقسیمات کشوری باید انسجام ملی، وحدت ملی و یکپارچگی کشور مد نظر قرار گیرد و نگاه به روستاها به عنوان قاعده نظام سکونت از غفلت خارج شود. همچنین باید تلاش شود تا این تقسیمات با توجه به منافع و جامعیت کشور انجام پذیرد.

وی با اشاره به  مسئولین سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور گفت: این مسئولین اهتمام به اقامه شعائر اسلامی را به عنوان یک اصل مهم در برنامه های خود مورد لحاظ قرار دهند و ضمن تعامل با مردم و با شناسایی چالش های پیش رو در انتصاب افراد پاکدست و معتقد به اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید دقت لازم را اعمال نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها