کامران پارسی‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لزوم حمایت از پژوهشگران/ شاهد شکوفایی در حوزه پژوهش ادبی دفاع مقدس هستیم

عضو هیئت داوران بخش پژوهش ادبی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از شکوفایی حوزه پژوهش ادبی دفاع مقدس در آثار منتشر شده سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ - 21January 2018

«کامران پارسی‌نژاد» عضو هیئت داوران بخش پژوهش ادبی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: من معمولاً در طول سال‌های متمادی در جشنواره‌های مختلف و در بخش پژوهش و نقد ادبی به عنوان داور شرکت داشته‌ام و وضعیت کلی نقد ادبی ایران در حوزه ادبیات دفاع مقدس را رصد کرده‌ام.

وی افزود: با توجه به بررسی که من طی سال‌های گذشته داشته‌ام در سال‌های قبل شاهد رکود نسبی در حوزه نقد و پژوهش بودیم. انتشار کم آثار نقد و پژوهش دامن‌گیر موضوعات دفاع مقدس نیز شده بود. پژوهشگران به دلیل مشکلات موجود کمتر علاقه داشتند در حوزه دفاع مقدس کار کنند.

عضو هیئت داوران بخش پژوهش ادبی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: بر اساس کتاب‌های منتشر شده سال گذشته، خوشبختانه امسال شاهد شکوفایی در حوزه پژوهش ادبی هستیم. وضعیت نقد ادبی و پژوهش به لحاظ کمی و کیفی فوق‌العاده پیشرفت کرده و شاهد آثار خیلی خوبی در جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس بودیم.

پارسی‌نژاد ادامه داد: رشد و عدم رشد در حوزه نشر نیازمند بررسی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است. یکی از مشکلات پژوهشگران همیشه بحث حمایت است چون این کارها سنگین و زمان‌بَر اند و باید کار پژوهشی عمیقی برایشان صورت گیرد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: تعداد آثار قابل تاملی در این بخش در حوزه دفاع مقدس وجود داشت که امسال خوشبختانه در هفدهمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس حدود 10 کتاب به مرحله نهایی رسید.

وی عنوان کرد: جلسات نقد و بررسی آثار در این دوره از کتاب سال دفاع مقدس کاملاً چالش برانگیز بود و داوران در مباحث داوری اختلاف نظر داشتند و این نشان می‌دهد آثاری که به مرحله‌ نهایی راه یافتند، قوی بودند.

عضو هیئت داوران بخش پژوهش ادبی هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: افراد پژوهشگر در قدم اول باید مورد حمایت متولیان فرهنگی قرار گیرند تا کارهای پژوهشی جدید صورت گیرد. لازم است طرح‌ها و کارهای جدیدتری از سوی متولیان فرهنگی به این پژوهشگران ارائه شود تا در سال‌های آینده نیز شاهد موفقیت‌های این عرصه باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار