مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

کتابخانه‌ها ظرفیت خوبی برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید هستند

«حسین اکبری» گفت: کتابخانه‌‌های عمومی پذیرای جمع زیادی از کودکان و نوجوانان هستند که راویان دفاع مقدس می­‌توانند با استفاده از این ظرفیت، قصه­‌های دفاع مقدس را با استفاده از کتاب­‌های مختلف این حوزه برای کودکان و نوجوانان با استفاده از شیوه‌های آموزشی نقل کنند.
کد خبر: ۲۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ - 21January 2018

مدیر کل نهاد کتابخانه­ های عمومی خراسان رضوی با مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «حسین اکبری» مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: یکی از وظایف ما در کتابخانه­‌های عمومی، معرفی فرهنگ دفاع مقدس است که زمینه ترویج و گسترش این فرهنگ در این مراکز فرهنگی مهیا است.

اکبری افزود: مهم‌ترین حوزه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس که باید به آن توجه داشته باشیم حوزه کودک و نوجوان است. کتابخانه‌‌های عمومی پذیرای جمع زیادی از کودکان و نوجوانان هستند که راویان دفاع مقدس می­‌توانند با استفاده از این ظرفیت، قصه­‌های دفاع مقدس را با استفاده از کتاب­‌های مختلف این حوزه برای کودکان و نوجوانان با استفاده از شیوه­‌های آموزشی نقل کنند.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌­های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کتابخانه­‌های عمومی به مناسبت­‌های مختلف، نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای معرفی آثار مکتوبی که به آن مناسبت نوشته شده است و هم یادی از آن می‌شود. با توجه به اهمیت دفاع مقدس و فرهنگ غنی آن می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود در کتابخانه‌­های عمومی در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت معرفی و تبیین شود.

در این دیدار همچنین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به حضور ۱۳ یگان از خراسان بزرگ در دفاع مقدس، اظهار داشت: خراسان با توجه به نقش پر رنگی که در دفاع مقدس داشته از فرهنگ غنی برخوردار است که باید عملکرد خراسان در دفاع مقدس احصاء و تدوین شود و در آثار تولیدی مکتوب به آن پرداخته شود.

در ادامه «حسن امیری» جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ اگر دستگاه­‌های متولی همسو و منسجم نباشند، مأموریت­‌های محوله به نتیجه نخواهد رسید و اگر هم به نتیجه برسد نتیجه عکس دارد.

وی افزود: وظیفه عام ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسلی است که با این فرهنگ آشنا نیست، که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به تنهایی نمی‌­تواند این مهم را به سرانجام برساند و نیاز به یاری دیگر دستگاه­‌های فرهنگی دارد.

اختصاص بخشی از فضای کتابخانه­‌های عمومی به کتاب­‌های دفاع مقدس، آشنایی کتابدار­های کتابخانه­‌های عمومی استان با کتاب­‌های دفاع مقدس و معرفی آن‌ها به جامعه هدف، معرفی کتاب­‌های دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و شهرداری، نظارت بر احداث کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بر اساس استاندار‌های کتابخانه‌ها از جمله اقداماتی است که جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سخنانش از مدیرکل نهاد کتابخانه­‌های عمومی استان خواست تا برای تحقق آن‌ها، این اداره‌کل را یاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار