مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 21January 2018

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «رحیم جعفری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته‌ جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران بهمن‌ماه امسال در کرمانشاه با حضور شاعران ملی و برجسته  برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری این جشنواره، اضافه کرد: این اداره‌کل هر ساله در دهه فجر برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌های متعدد عکس، نقاشی، کاریکاتور و... با موضوع فجر را برگزار کرده و امسال نیز به دلیل استقبال شاعران و علاقمندان به شعر و ادب و با رایزنی‌های صورت گرفته با اساتید و مدیران مربوطه آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود.

جعفری در مورد اینکه آئین افتتاحیه جشنواره شعر فجر برای نخستین‌بار در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره شعر فجر در میان سایر جشنواره‌های فجر، جوان‌ترین جشنواره است به دلیل  اینکه شعر فجر دیرتر از سایر جشنواره‌ها تاسیس شده است.

وی افزود: در نظر داریم از شاعران ملی برجسته از جمله محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، جواد محقق، علی‌رضا قزوه، محمود اکرامی‌فر، محمدکاظم کاظمی، محمدجواد محبت، بیژن ارژن و... برای شرکت در جشنواره مذکور بهره‌مند شویم و از ظرفیت‌های بالای ادبی کرمانشاه در راستای داشتن پیشینه نامداران بزرگ کرمانشاه و برای تبدیل شدن کرمانشاه به عنوان مرکز شعر و ادب پارسی و فولکور، برنامه‌ریزی‌های انجام شده که این مهم در آینده کاملا مشهود خواهد بود.

این مسئول ضمن تاکید بر برگزاری این آئین باشکوه در کرمانشاه، بیان داشت: جایگاه کرمانشاه در شعر و ادبیات ایران بی‌بدیل است و ما متصدیان فرهنگ و هنر، خرسند به بالا بردن شان و جایگاه ادب و هنر و فرهنگ هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار