ایندیپندنت: آیا ترامپ واقعا بدترین رئیس‌جمهور آمریکاست

ایندیپندنت در گزارشی اقدامات رئیس‌ جمهور آمریکا در یک سال ریاست‌ جمهوری‌اش و همچنین میزان محبوبیت وی را بررسی کرد.
کد خبر: ۲۷۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱ - 22January 2018

ایندیپندنت: آیا ترامپ واقعا بدترین رئیس‌جمهور آمریکاست؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه ایندیپندنت با گذشت یک سال از زمان ریاست جمهوری ترامپ این سوال را مطرح کرده است که آیا ترامپ واقعا بدترین رئیس جمهور آمریکاست.

پایگاه اینترنتی این نشریه در مطلبی نوشت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا اولین سال ریاستش را با کمترین میزان محبوبیت به پایان می رساند، منتقدان ترامپ می گویند سخنرانی او در روز تحلیف که استیو بنن و استفان میلر آن را نوشته بودند، نشان داد که او تا چه اندازه برای این سمت نامناسب و فاقد صلاحیت است؛ اما حامیان او می گفتند او حاضر است درصورتیکه منافع مردم آمریکا در میان باشد مقابل هر دو حزب بایستد. در پایان اولین سال ریاست جمهوری منتقدان و حامیان ترامپ هر دو ادعا می کنند دونالد ترامپ درستی حرف‌های آنها را ثابت کرده است.

مخالفان می گویند لفاظی های او جایگاه کشور در سطح بین المللی را پایین آورده و موجب ایجاد تشویش در داخل کشور شده است. آنها می گویند توئیت کردن او هم کاری بچه گانه است. اما حامیانش می گویند او کشور را در مسیر درستی قرار داده است. آنها تصویب قانون مالیاتی، ممنوعیت سفر مسلمانان و سرکوب مهاجران را اقداماتی می دانند که نشانه عمل به وعده های انتخاباتی ترامپ است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ترامپ از جمله بدترین روسای جمهور است. پروفسور کریستینا گریر Christina Greer، کارشناس علوم سیاسی گفت نداشتن اطلاعات و عدم احترام به دیگران از سوی رئیس جمهور بسیار وحشتناک است و دفتر ریاست جمهوری هم نمی تواند تغییری در این ویژگی ها ایجاد کند. اما بسیاری از منتقدان ترامپ افراد کم حافظه ای هستند.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: جورج بوش در دوره اول ریاست جمهوری اش و بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر دستور حمله به افغانستان را صادر کرد و بعد از مدتی با وجودی که عراق هیچ ارتباطی با این حملات نداشت تصمیم گرفت که صدام باید کنار گذاشته شود. هزاران نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته شدند و شاید بیش از یک میلیون غیرنظامی در عراق بر اثر خشونت ها، بیماری و هرج و مرج جان خود را از دست دادند.

ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا، در ماه اوت سال 1974 از سمت خود استعفا داد. نیکسون مسئول بسیاری از وقایع مختلف بوده است: از بازی‌های تبلیغاتی علیه مخالفان سیاسی‌اش گرفته تا استفاده پنهانی از آژانس‌های دولتی برای حمله به آن‌ها. با این‌که برای وی بنای یادبودی احداث نشده است، گردشگران به طور معمول از ساختمان معروف واترگیت، محلی که 5 مرد هنگام ورود غیرقانونی به دفاتر مقر مرکزی حزب دموکرات آمریکا در ماه ژوئن سال 1972 دستگیر شدند، بازدید می‌کنند. در طی این حادثه، هک شدن ایمیل‌های حزب دموکرات آمریکا از جانب هکرهای مرتبط با کرملین مطرح نبوده است، بلکه شواهد فیزیکی مبنی بر ورود غیرقانونی در اموال حزب دموکرات این کشور به دست آمده بود.

همچنین، در حالی که نگرانی‌هایی درباره بی‌پروایی دونالد ترامپ مطرح شده است، در کتابی به نام «تکبر قدرت: جهان پنهان ریچارد نیکسون» آمده است این رئیس جمهور اسبق آمریکا به حدی اخلاق غیرعادی داشته است که مشاوران وی، نسبت به آغاز یک جنگ اتمی ابراز نگرانی می‌کردند.

ممکن است ترامپ در نیمه شب در صفحه کاربری خود در توییتر پیام‌هایی منتشر کند؛ ممکن است به زنان آمریکایی توهین کند، ممکن است درباره اندازه دکمه اتمی‌اش با رهبر کره شمالی رجزخوانی کند. حتی ممکن است تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مسئله‌ای بسیار جدی درباره وی را افشا کند. به هر ترتیب، ترامپ در بحث رسوایی‌ها و جنجال‌ها، همچنان با نیکسون فاصله بسیاری خواهد داشت.

ایندیپندنت در پایان نوشت: پس اگر بخواهیم مقایسه کنیم دونالد ترامپ بدترین رئیس جمهور در 10 ساله گذشته نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار