ترامپ: جمهوریخواهان ماشه گزینه هسته‌ای را بکشند

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از جمهوریخواهان سنا خواست در صورت تداوم مدت زمان تعطیلی دولت، ماشه «گزینه هسته‌ای» را بکشند و طرح بودجه طولانی مدت را با 51 رای تصویب کنند.
کد خبر: ۲۷۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ - 21January 2018

ترامپ: جمهوریخواهان ماشه گزینه هسته ای را بکشندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: خیلی خوب است که شاهد مبارزه سخت جمهوریخواهان برای ارتش و امنیت مان در مرز هستیم. دمکرات‌ها فقط خواهان سرازیر شدن مهاجران غیرقانونی به کشور به نحوی کنترل نشده، هستند. چنانچه این بن بست (تعطیلی دولت) ادامه یابد، جمهوریخواهان باید به سراغ 51 درصد (گزینه هسته‌ای) روند و بودجه واقعی و طولانی مدت و نه بودجه موقت را به رای گذارند.

گزینه هسته ای به موردی اطلاق می شود که در صورت به اجرا در آمدن، مقررات سنا به موجب آن قابل تغییر است تا امکان تصویب یک قانون با اکثریت نسبی به جای اکثریت مطلق 60 رای فراهم شود.

ترامپ روز شنبه نیز در واکنش به تعطیلی دولت در توییتی اعلام کرد که دمکرات ها به دلیل موافقت با مهاجرت غیرقانونی و کنترل نشده، ارتش آمریکا را به گروگان گرفته اند.

دولت آمریکا از روز جمعه در پی ناکامی سنا برای تصویب طرح اضطراری بودجه موقت به منظور ادامه کار دولت فدرال، تعطیل شد. برنامه داکا، محور مذاکرات مربوط به لایحه بودجه بود که ترامپ سال گذشته از لغو آن سخن گفت، اما در عین حال به نمایندگان کنگره برای اصلاح آن زمان داد.

هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا کوشش کردند یکدیگر را مسئول تعطیلی دولت فدرال معرفی کنند و جمهوریخواهان هشدار دادند که تعطیلی دولت، به ارتش ضربه می زند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها