نتانیاهو: جایگزینی برای نقش آمریکا در مذاکرات صلح وجود ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مذاکرات سازش بدون آمریکا امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۲۷۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ - 22January 2018

نتانیاهو: جایگزینی برای نقش آمریکا در مذاکرات صلح وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  اظهار داشت: مذاکرات سازش بدون حضور آمریکا امکان ندارد.

بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو» شامگاه یکشنبه همزمان با ورود «مایکل پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، طی این پیام به اظهارات اخیر عباس در مورد وساطت آمریکا در مذاکرات سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها واکنش نشان داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفته بود که دیگر نقش آمریکا در این مذاکرات به عنوان میانجی به پایان رسیده است.

نتانیاهو طی خوش‌آمدگویی به پنس گفت: «هیچ جایگزینی برای نقش آمریکا در نظارت بر مذاکرات صلح وجود ندارد و کسی که برای بررسی این مسئله با آمریکایی‌ها آماده نباشد، به دنبال صلح نیست.»

مایکل پنس عصر روز یکشنبه بعد از سفر به مصر و اردن وارد سرزمین‌های اشغالی شد و قرار است دوشنبه با نتانیاهو در مورد مسائل امنیتی و همکاری مشترک بین واشنگتن و تل‌آویو گفت‌وگو کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

در واکنش به این اقدام، مقامات فلسطین، الأزهر مصر و رئیس مسیحیان مصر اعلام کردند که دیدارشان با معاون ترامپ را لغو خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار