حسن‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

ایجاد حداقل یک میلیون شغل در گرو مبارزه با قاچاق کالا

نماینده مجلس شورای اسلامی میزان قاچاق کالا در کشور را ۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این رقم حداقل برابر با ۲ سال هزینه عمرانی کشور است که با آن می‌توان یک میلیون شغل برای بیکاران ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ - 22January 2018

ایجاد حد اقل یک میلیون شغل در گرو مبارزه با قاچاق کالا«شهباز حسن‌پور بیگلری» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه قاچاق کالا مانع از رشد و رونق اقتصاد کشور می‌شود، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا باید از اولویت‌های دولت و مجلس باشد؛ چراکه ورود کالاهای غیرمجاز، یک سوم اقتصاد ما را به چالش کشیده است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه قاچاق کالا باعث ضعف در تولیدات داخلی شده و معضل اشتغال در میان جوانان را بیش از گذشته کرده است، افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید صادقانه در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور گام بردارند و مبارزه با قاچاق را دغدغه مهم خود بدانند و به دور از شعار وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه از 70 میلیارد دلار کالایی که از مرز وارد کشور می‌شود، نزدیک به 22 میلیارد دلار آن قاچاق است، تصریح کرد: تقریبا 2 هزار و 500 کیلومتر از مرزهای کشور فاقد دیده‌بانی است که باید فکری اساسی در این زمینه شود.

حسن‌پور میزان قاچاق کالا در کشور را 15 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این رقم حداقل برابر با 2 سال هزینه عمرانی کشور است که با آن می‌توان یک میلیون شغل برای بیکاران ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار