قدومی در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت»:

آمریکا مصمم به پایان یافتن مساله فلسطین است

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: اقدام ترامپ در خصوص قدس غیر منتظره نبود؛ چرا که عزم جدی در میان تصمیم‌سازان آمریکایی به وجود آمده است تا به مساله فلسطین پایان دهند.
کد خبر: ۲۷۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ - 22January 2018

آمریکا مصمم به پایان یافتن مساله فلسطین استبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران در همایش «آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی مقاومت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: کل فلسطین به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است؛ مشکل فقط قدس، مسجد الاقصی و مقدسات نیست، فلسطین سرزمین اشغال شده است و نباید در این سرزمین جایی برای اشغالگران متصور شد.

وی در ادامه گفت: از کدام قدس سخن می‌گویید؟ آیا می دانید مساحت قدس شرقی 11 درصد بیشتر نیست، مساحت قدس غربی 82 درصد و 4 درصد نیز منطقه ممنوعه است؟ این همه شهید و تخریب خانه و کاشانه فقط برای 11 درصد است!

قدومی گفت: قدس در دو مرحله به اشغال در آمده است؛ صهیونیست‌ها قدس غربی را در سال 1948 و قدس شرقی را سال 1968 به اشغال در آورده‌اند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی 60 هزار فلسطینی را از قدس غربی اخراج کرده و 154 هزار یهودی را در بین سال‌های 1948 تا 1951 در خانه و کاشانه فلسطینی‌ها اسکان داده است. شمار شهرک نشینان صهیونیستی از 84 هزار نفر در سال 1948 به 197 هزار نفر در سال 1967 رسیده است.

نماینده حماس گفت: رژیم صهیونیستی در این مدت 50 شهرک را در سرزمین فلسطین احداث کرده است.

وی گفت: در سال 1967 محدوده شهر قدس به 106 کیلومتر مربع رسید؛ در دهه‌های 70، 80 و 90 نیز محدوده این شهر به 126 کیلومتر مربع افزایش یافت که 72 کیلومتر مربع مربوط به قدس شرقی بود.

قدومی ادامه داد: دولت وقت رژیم صهیونیستی در سال 2009 یک میلیارد دلار برای توسعه قدس اختصاص داد. سازمان‌های بین المللی یهودی نیز سالانه 30 تا 40 میلیون دلار هزینه عمران قدس می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صهیهونیست‌ها همه چیز را به یغما بردند، خاطرنشان ساخت: اقدام ترامپ در خصوص قدس غیر منتظره نبود؛ چرا که عزم جدی در میان تصمیم‌سازان آمریکایی به وجود آمده است تا به مساله فلسطین پایان دهند، جهان عرب و اسلام دچار چالش جدی شده است، دولتی که در اسرائیل سر کار است، دولت افراط گرایان است و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز از سوی برخی کشورها دنبال می‌شود.

قدومی گفت: حکومت فلسطین باید فورا از مذاکرات عقب نشینی کرده و وحدت و آشتی ملی را هر چه سریعتر تحقق بخشد. گروه های مقاومت اسلامی نیز باید انتفاضه را گسترش دهند. جهان عرب و اسلام نیز باید اقدامات بازدارنده دیپلماتیک را در قبال آمریکا افزایش دهند و به این کشور بفهمانند که در حق فلسطینی ها و قدس شریف اشتباه کرده اند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از اسرائیل باید قطع شود، گفت: تاریخ، آن‌هایی که با خنجر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین ضربه زدند نه فراموش می کند و نه می بخشد، خواه عرب باشد، خواه مسلمان باشد و خواه دوست باشد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار