امیر باقری تاکید کرد؛

لزوم بهره‌مندی از روش‌های جدید آموزشی در نیروهای مسلح

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: لازم است به طور مستمر علاوه بر تکرار آموزش‌ها به دنبال روش‌های جدید آموزشی باشیم؛ زیرا این امر هر روز یک آموزه و حرف جدید به ما نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ - 22January 2018

لزوم بهره‌مندی از روش‌های جدید آموزشیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در جمع فرماندهان و مديران يگان‌های ويژه ناجا، اظهار داشت: لازمه موفقيت در اجرای ماموريت‌های محوله توجه به امر آموزش و تکرار مکرر آن در برنامه‌های روزمره واحدهای نظامی و انتظامی است.

وی خاطرنشان كرد: لازم است به طور مستمر علاوه بر تکرار آموزش‌ها به دنبال روش‌های آموزشی جدید باشیم زیرا این امر هر روز یک آموزه و حرف جدید به ما نشان می‌دهد.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شاخصه‌های مهم مدیریت اظهار كرد: پايبندی به امور و برنامه‌های آموزشی روزمره و احساس مسئولیت فرماندهان، کلید پیروزی نیروهای مسلح در برابر حوادث و ماموریت‌های احتمالی است چراکه اجرای دقیق این شاخص‌ها، موجب رسیدن به یک دستاورد مهم و حیاتی می‌شود.

اين مقام ارشد نظامی با اشاره به ماموریت‌های یگان ویژه اذعان كرد: در یگان‌های ویژه ناجا با توجه به ماموریت‌های متفاوت، اکثر آموزش‌ها به صورت میدانی صورت می‌گیرد و همین امر موجب شده است تا شاهد کمترین چالش و خسارات در این بخش باشیم.

امیر باقری در خصوص نوآوری تجهیزات یگان ویژه نیز اظهار داشت: تغییرات جزئی و نوآوری در تجهیزات می‌تواند کار را برای اجرای ماموریت‌ها مناسب‌تر کند و نقش بسزایی در کارآمدی و پایین آوردن خسارات ایفا می‌کند.

وی بيان کرد: مهارت علمی و ارتقاء سطح کیفی در حوزه آموزش از ملزومات در یگان ویژه است و آنچه که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد ایجاد فضای آموزشی مناسب در راستای کسب مهارت‌های تخصصی و میدانی برای نیروهای مسلح است.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ارتباط بین ارگان‌های نظامی افزود: توجه به تعامل با نهاد‌های دیگر و هماهنگی با آن‌ها در بین نیروهای مسلح و ایجاد زیرساخت‌های مشترک، لازم و حیاتی است چراکه این اتحاد در بین ارگان‌ها موجب سردرگمی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی بیان کرد: با پژوهش و برنامه‌ریزی‌های مطالعه‌ای می‌توان کارهای عملیاتی و آموزش را تقویت کرد تا با ارتقاء ظرفیت و عملکرد مناسب از هزینه‌های دیگر سازمان‌ها خودداری کرد.

امیر باقری توجه به آمادگی جسمانی کارکنان را امری ضروری خواند و افزود: داشتن ظرفیت روحی و توان جسمی بالا برای کسب موفقیت در ماموریت‌های محوله لازم و ضروری است که بحمدالله در یگان‌های ویژه ناجا این آمادگی در سطح قابل قبولی قرار دارد و امید است با تمرینات روزانه و زیرساخت‌های مناسب‌تر سطح این دستاورد را در بین تمام نیروهای مسلح افزایش دهیم.

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان پايانی خود ضمن قدردانی از تلاش نیروهای یگان ویژه در ناآرامی‌های اخیر کشور اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تکیه بر آموزش‌های روزانه، خود را برای آمادگی بالاتر و تحقق اهداف در عرصه‌های مختلف آماده خواهیم کرد چرا که رسیدن به اهداف در برابر تهدیدهای دشمنان، آنها را مأیوس و ناامید خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار