زارعی در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت»:

موج مبارزه با رژیم صهیونیستی در آمریکا پدیدار خواهد شد

کارشناس ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه حمایت خارجی از رژیم صهیونیستی دچار رخنه شده است، گفت: موج مبارزه با رژیم صهیونیستی در آمریکا پدیدار خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 22January 2018

موج مبارزه با رژیم صهیونیستی در آمریکا پدیدار خواهد شدبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «سعدالله زارعی» رییس پژوهشکده اندیشه‌سازان نور در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از بسترها و زمینه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی ارتباط ابن رژیم با محیط خارجی از ابتدای تاسیس این رژیم ولیده پلید است. وقتی انگلیسی‌ها بساط خود را در منطقه جمع و جور کردند، آمریکایی‌ها وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: اقدام ترامپ در خصوص قدس اقدامی کاملاً متهورانه بود؛ تا جایی که بنیامین نتانیاهو اعلام کرد ارزش اقدام ترامپ به اندازه ارزش اعلامیه بالفور است.

زارعی با تاکید بر اینکه یکی از جنبه‌های ماندگاری رژیم صهیونیستی حمایت خارجی بود، بیان داشت: حمایت خارجی از رژیم صهیونیستی دچار رخنه شده است، مساله اسرائیل تبدیل به یک مساله اختلافی شده است. ادامه بقای رژیم صهیونیستی در بسترهای سیاسی و اجتماعی دست خوش سوال شده و زیر پای این رژیم نیز خالی شده است. این موج به آمریکا نیز خواهد رسید و موج مبارزه با رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز پدیدار خواهد شد.

وی گفت: مسئله دوم که به زمینه فروپاشی رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود، ایمان به صهیونیسم در داخل جامعه تشکیل دهنده این رژیم است. نتانیاهو که جزو آخرین افراد از نسل اول تاسیس اسراییل است به اعتقاد وی مساله اسرائیل بالاتر از مساله یهودیت است. ما باید تلاش کنیم این تفکر را به نسل دوم اسرائیل انتقال دهیم.

زارعی بیان کرد: هر روز در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی علیه ناکارآمدی بنیامین نتانیاهو تظاهرات برگزار می‌شود که این تظاهرات رسانه‌ای نمی‌شود. بسترها و زمینه‌های فروپاشی اسرائیل، وجود حزب الله در شمال این رژیم است که در جمع بندی آن‌ها این حزب تهدید استراتژیک محسوب می‌شود. در سوریه نیز جنبش‌های ضد صهیونیستی شکل گرفته است و نسبت به مبارزه با این رژیم اعلام موضع کرده‌اند. در صحرای سینا نیز می‌شود برنامه‌ریزی کرد و این منطقه را به منطقه تهدید برای اسراییل تبدیل کرد.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل یکی دیگر از بسترها و زمینه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی را جمعیت این رژیم دانست و افزود: اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند که جمعیت این رژیم ۸ میلیون نفر است؛ ولی وقتی بررسی می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که جمعیت این رژیم تقریبا به ۵ میلیون نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: این در حالی است که جمعیت فلسطین ۱۱ میلیون نفر است و نرخ رشد در این کشور ۳.۷ می‌باشد و این تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است.

زارعی پنجمین بستر و زمینه فروپاشی اسراییل را انتفاضه عنوان کرد و بیان داشت: انتفاضه مداوم و طولانی سربازان اسرائیلی را در حالت آماده باش قرار می‌دهد؛ انتفاضه تابلویی است که نشان می‌دهد ملت فلسطین چه چیزی می‌گویند و اجازه نمی‌دهد سخنگویان عرب و غرب حرف‌های سازش‌کارانه بزنند. انتفاضه امید ملت فلسطین را بالا می‌برد و مانع اجرای طرح‌هایی که برای قدس تعریف شده‌اند، می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها