شرط دولت و مجلس برای مردم/ تکلیف یارانه‌ها مشخص شد

دولت و مجلس امروز با رونمایی از نقشه خود برای اعطای یارانه شرط دریافت یارانه نقدی را سرکشی به حساب‌ها عنوان کردند.
کد خبر: ۲۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ - 22January 2018

شرط دولت و مجلس برای مردم؛ تکلیف یارانه ها مشخص شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دهقان نماینده مجلس امروز با تشریح مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: دولت اعلام کرده است که توان شناسایی اقشار پردرآمد را ندارد؛ بنابراین مقرر شد افرادی که درخواست دریافت یارانه را دارند، باید تراکنش‌های مالی‌شان بررسی شود تا بتوانند یارانه دریافت کنند؛ با این کار خود به خود ثروتمندان از دریافت یارانه انصراف خواهند داد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزود: همچنین مقرر شد کسانی که تمایل ندارند تراکنش‌های مالی‌شان مورد بررسی قرار گیرد و یا آزمون وُسع دهند و وضعیت مالی زندگی‌شان بررسی شود، می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

دهقان تصریح کرد: همچنین در بند دیگری مقرر شد کسانی که یارانه‌شان حذف شده اما معترض هستند، اعتراض خود را باید به دستگاه‌های مرتبط وزارت رفاه و تأمین اجتماعی اعلام کنند و ظرف یک ماه دولت موظف است یارانه این افراد را پس از بررسی وضعیت مالی‌شان بازگرداند.

همچنین معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: هر کس یارانه می‌خواهد باید رضایت دهد که حساب بانکی‌اش دریافت شود و هر کس یارانه نقدی می‌خواهد، باید دسترسی به حساب بانکی بدهد که خوشبختانه نمایندگان این موضوع را به تبصره 14 لایحه بودجه 97 اضافه کردند.

میدری عنوان کرد: اگر بانک مرکزی حمایت کند، ظرف سه ماه مساعدت‌های اجتماعی و حمایت‌هایی که مردم دریافت می‌کنند، را شفاف خواهیم کرد.

منبع: آخرین خبر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار