پنجمین رزمایش محمد رسول الله (ص)-8/

راکت «لبیک 1» با موفقیت توسط ارتش آزمایش شد

در روز اول رزمایش مشترک محمد رسو‌ل الله (ص) ارتش راکت دقیق زن لبیک یک و توپخانه متحرک هجومی با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.
کد خبر: ۲۷۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ - 22January 2018

راکت «لبیک 1» با موفقیت توسط ارتش تست شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در روز اول رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش راکت دقیق زن لبیک یک و توپخانه متحرک هجومی با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: در مرحله نخست رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) یگان‌های نیروی زمینی که به یگان‌های متحرک هجومی تبدیل شده‌اند، به شکل مطلوب در تحقق اهداف پیش بینی شده اجرای ماموریت کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش این رزمایش مشترک را که در جنوب شرق کشور و سواحل مکران برگزار می‌شود دارای دو ویژگی دانست و توضیح داد: یک ویژگی این است که تجهیزات به کار گرفته شده نیروی زمینی در این رزمایش داخلی و ساخت وزارت دفاع و دستان توانمند و اندیشه‌های نورانی دانشمندان کشور بوده است و دوم اینکه تمامی تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که در این رزمایش استفاده شد تاکتیک ها و تکنیک‌هایی بومی شده بوده که توسط فرماندهان، مسولان و مدیران نیروی زمینی سازمان دهی و نهادینه شده‌اند.

سرتیپ حیدری یکی از اهداف رزمایش مشترک ارتش را تکمیل آموزش تئوری مراکز آموزشی ارتش دانست و بیان داشت: در پایان هر سیکل آموزشی در دانشکده ها و مراکز آموزشی ارتش رزمایش های سالیانه برگزار می شود تا آنچه در این مراکز به صورت تئوری آموزش داده شده در یک منطقه که منطبق بر صحنه نبرد است مورد آزمایش قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی با اعلام رضایت از عملکرد یگان‌های نیروی زمینی در روز اول رزمایش تاکید کرد: برداشت من از عملکرد کارکنان پر تلاش نیروی زمینی این است که در مراکز آموزشی، فرهنگی و دانشکده‌های ارتش افسران شایسته، درجه داران با تخصص و سربازان پا در رکاب و حاضر به یراق تربیت و پرورش یافته‌اند.

وی همچنین از عملکرد دقیق بالگردهای هوانیروز و همچنین یکان های تکاور، زرهی، توپخانه، جنگال، مخابرات و مهندسی این نیرو در اجرای ماموریت محوله تقدیر و رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران را گامی بلند در هم افزایی اقدامات عقیدتی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار