کاظمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

قانون تعدیل مجازات قاچاقچیان مواد مخدر باعث سستی در مبارزه با آن نشود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون تعدیل مجازات قاچاقچیان مواد مخدر گفت: این به این معنی نیست که ماموران مبارزه با مواد مخدر انگیزه مقابله با قاچاقچیان را از دست بدهند؛ چرا که این مبارزه وظیفه اصلی آنهاست و در قبال دستگیرشدگان قانون است که تصمیم می‌گیرد و مجازات می‌کند.
کد خبر: ۲۷۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ - 23January 2018

قانون تعدیل مجازات قاچاقچیان مواد مخدر  نباید باعث سستی در مبارزه با آن شود«محمد کاظمی» نایب رئیس کمیسیون قضایی و نماینده مردم شهرستان‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به تعدیل مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: اعدام‌هایی که تاکنون در جرایم مواد مخدر انجام گرفته، نتیجه مطلوب نداشته و به‌عنوان عامل بازدارندگی، تاثیرگذار نبوده است.

این نماینده خانه ملت افزود: کسی که برای اولین بار اقدام به قاچاق 50 کیلو تریاک، سه کیلو هروئین و تولید و یا توزیع یک کیلو مواد مخدر صنعتی می‌کند و همچنین شخصی که سابقه بالای 15 سال زندان داشته باشد و دوباره دستگیر شود، هر دو پس از دستگیری به اعدام محکوم می‌شوند؛ از طرفی کسی هم که مسلحانه اقدام به قاچاق کند نیز به اعدام محکوم خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه چنانچه حکم قطعی اعدام برای زندانیان مواد مخدر صادر شده باشد اما با توجه به قانون جدید مشمول تخفیف باشند به حبس ابد محکوم می‌شوند، خاطرنشان کرد: کسانی که مشمول شرایط اعدام باشند بر حسب موارد ارتکاب جرم اعدام‌شان به حبس ابد یا موارد کمتر تقلیل پیدا می‌کند.

کاظمی یادآور شد: علاوه بر افرادی که حکم قطعی اعدام گرفته‌اند، کسانی که پرونده‌شان در مرحله تجدید نظر و یا اجرای احکام قرار دارد، بر اساس مصوبه قانونی جدید حکمشان صادر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تعدیل مجازات قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: این به این معنی نیست که ماموران مبارزه با مواد مخدر انگیزه مقابله با قاچاقچیان را از دست بدهند؛ چراکه این مبارزه وظیفه اصلی آنهاست و در قبال دستگیرشدگان قانون است که تصمیم می‌گیرد و مجازات می‌کند.

به گزارش دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را با 135 رای موافق، 22 رای مخالف و 7 رای ممتنع به تصویب رساندند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها