مجتهدزاده در همایش پیام‌آوران شهدا:

خواهران شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان «ایثار» تبدیل کردند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اگر زنان در دوران دفاع مقدس نبودند شاهد حضور مردان نبودیم. خواهران و زنان گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان «ایثار» تبدیل کردند.
کد خبر: ۲۷۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 23January 2018

خواهران شهدا گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین همایش پیام‌آوران عاشورا با هدف تجلیل از مقام والای خواهران شهدا با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ربابه صدر خواهر امام موسی صدر، اصلانی رئیس سازمان بسیج زنان و جمعی از خواهران شهدا صبح امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) در تالار شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش پیام‌آوران عاشورا اظهار داشت: پیام‌آوران عاشورا به تاسی از حضرت زینب (س) شکل گرفته است؛ بانویی که اگر در کربلا نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

وی افزود: حضرت زینب (س) با افشاگری‌های خود مثل رسانه‌ای قدرتمند آن حادثه عظیم را در سطحی وسیع منتشر کردند و با صلابتی که داشتند پیروزی ظاهری یزیدیان را به شکست مبدل کردند.

مجتهدزاده بیان کرد: مثلا از وقتی مستکبرین وجود امام موسی صدر را مانع پیشرفت خود دیدند و وی را از سال ۱۳۵۷ ربودند، خواهر ایشان تا به حالا راه آن بزرگوار را ادامه داده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تبیین نقش زنان در دفاع مقدس گفت: خواهران ما در طی هشت سال دفاع مقدس توانستند با حمایت از برادران این راه را ادامه دهند و آن جوش و خروش به واسطه زنان بود که اگر نبودند شاهد حضور مردان نبودیم. خواهران و زنان گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردند.

وی تصریح کرد: بحث همه ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی و پیوند با حکومت امام زمان (عج) است. در سخنان رهبر انقلاب هم می‌بینیم که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را باطل کننده سحر همه دشمنان می‌دانند.

مجتهدزاده بیان کرد: عظمت حضرت زینب (س) به واسطه موقعیتی که شناخت و موضعی که گرفت، بود. بسیاری از کسانی که با حضرت علی (ع) زیسته بودند نتوانستند با حضرت بمانند لذا امروز در جنگ نرم بر ماست که رسالت شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باطل السحر همه توطئه‌ها را نشر فرهنگ دفاع مقدس دانستند، افزود: کارگروه خواهران شهدا در استان‌ها تشکیل شده است، ولی شاکله کار، مردمی است و خود خواهران باید ابلاغ پیام را انجام دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار