حضرت زینب (س)؛ الگویی برای پرستاران و خبرنگاران

حضرت زینب کبری (س) الگویی برای پرستاران و خبرنگاران هستند تا این افراد رسالت‌های خود را به درستی انجام دهند.
کد خبر: ۲۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 23January 2018

حضرت زینب (س)؛ الگویی برای پرستاران و خبرنگارانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حضرت زینب (س) به دلیل مصائب فراوانی که در طول زندگیشان دیده‌اند، لقب «ام المصائب» به ایشان داده‌اند. مصائبی که تا به امروز نیز پایانی ندارد؛‌ چرا که یزیدیان و حرامی‌های زمان با یورش به سرزمین‌های اسلامی، حرم مطهر این بانوی اهل بیت علیهم السلام را مورد تهدید قرار دادند؛ اما مردانی از ایران، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان به تاسی از حضرت عباس علیه السلام به یاری دین اسلام شتافتند و جان خود را سپر حریم اهل بیت قرار دادند و داستان کربلا را در جغرافیایی دیگر تکرار کردند.

دمشق و حرم مطهر حضرت زینب (س) طی سال‌های اخیر کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی و مسلمانان عاشق اهل بیت علیهم السلام بوده است. حضرت زینب پیام‌رسان کربلا بود و در 14 قرن پیش، مصائب و حماسه‌های کربلا را به گوش جهانیان رساند و در تاریخ ثبت کرد و صدای رسای مظلومیت اهل بیت در آن زمان شد. این بانوی بزرگوار نقش‌های بزرگ و متعددی در تاریخ اسلام داشته است؛ از رسالت مهم همراهی با امام و پرستاری در کربلا تا روشنگری برای مردم.

هر یک از رسالت‌هایی که این بانوی بزرگوار در تاریخ به انجام رساندند، می‌تواند راهگشایی برای انجام شغل‌هایی در جامعه امروز ما به صورت صحیح، جهادی، عاملانه و عالمانه باشد. رسالت انتقال مظلومیت امام حسین(ع) به مردم جهان، الگویی برای رسانه‌ای‌هاست تا فراموش نکنند که رسالت‌شان چیست و برای چه قلم به دست می‌گیرند، یا از صحنه‌ای تصویربرداری می‌کنند و برای چه فرآیند تولید و انتقال خبر را انجام می‌دهند، بدون شک این روز می‌تواند، روز «خبرنگار» نیز نام بگیرد.

دومین رسالتی که در ایران به همین روز شناخته می‌شود، «پرستاری» است که در اسلام نیز در مورد پرستاری از بیماران ثواب‌های بسیاری برشمرده شده است. پرستاری شغل پر زحمت و پر آسیب است، به خصوص اینکه یک پرستار بخواهد داوطلبانه در جبهه‌های دفاع از حرم حضور یابد و به مداوای مدافعان حرم و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بپردازد؛ این عمل پرستاران در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) که در سال‌های اخیر انجام شد، در تاریخ باید ثبت شود که پرستاران به یاد بزرگ پرستار کربلا در جوار حرم آن بانوی گرامی به مداوای عباسان کربلای سوریه پرداختند.

همچنین الگوی رفتاری حضرت زینب (س) رهگشایی برای یافت نقش زنان در جامعه است. دانش، سخنوری، استدلال‌های مبتنی بر آیات قرآن کریم، صبر و عبادت حضرت زینب (س) می‌تواند الگویی برای زنان در هر سطح و در هر فضایی باشد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها