مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان الگویی برای سایر استان‌ها باشد

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان همدان مجموعه‌ای است که بدون شک استان‌های دیگر باید به دنبال الگوبرداری از آن باشند.
کد خبر: ۲۷۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ - 23January 2018

مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان الگویی برای سایر استان‌ها باشد«غلامرضا یاوندعباسی» مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: هدف ما از سفر دو روزه به همدان حضور در جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی امور ایثارگران استان و همچنین بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان بود.

وی افزود: ساخت و ایجاد این دست مراکز فرهنگی و موزه‌های جنگ می‌تواند عاملی برای معرفی معارف انقلاب اسلامی به نسل‌هایی باشد که آن دوران و حماسه هشت ساله این ملت بزرگ را درک نکرده‌اند و به حتم راه روشنی برای رساندن پیام دفاع مقدس به نسل جوان خواهند بود.

یاوندعباسی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان همدان را در نوع خود کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های بسیار خوب و قابل تقدیری در ایجاد و تجهیز این مجموعه عظیم فرهنگی صورت گرفته و از ابزار و عناصر هنری و ارزشی به درستی در آن استفاده شده است.

وی همچنین با اشاره به ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سایر نقاط کشور تأکید کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان همدان مجموعه‌ای است که بدون شک استان‌های دیگر باید به دنبال الگوبرداری از آن باشند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: امروز باید بیش از پیش تلاش کنیم تا واقعیت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس که تاکنون پنهان مانده‌اند را نیز در این مجموعه‌های فرهنگی مورد توجه قرار داده و به آن‌ها بیشتر بپردازیم.

وی این مرکز فرهنگی را گنجینه‌ای در استان همدان دانست و اضافه کرد: مسئولین استانی باید با رسیدگی مناسب به اموز مختلف مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان قدر این گنجینه را بدانند و اگر در بحث نگه‌داری و توسعه آن توجه نشود به حتم نا سپاسی از زحمات همه کسانی است که سال‌های زیادی برای ایجاد این مجموعه ارزشمند تلاش کرده‌اند.

یاوندعباسی در پایان گفت: در معرفی مفاهیم دفاع مقدس نباید به صورت تبلیغی کار کرد چرا که در این صورت مانایی و ماندگاری آن موقت خواهد بود بلکه از طریق اغنا کردن باید این مفاهیم ارزشمند را به مخاطب انتقال داد که این موضوع در مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان ملموس و قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار