مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان خبر داد؛

برگزاری یادواره‌ شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22 بهمن در زنجان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان گفت: یادواره‌ شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22 بهمن و نواب صفوی در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ - 23January 2018

یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22 بهمن در زنجان برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «حسن مظفری» مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان در جلسه‌ هماهنگی ستاد شاهد با اشاره به برگزاری یادواره‌ شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22 بهمن اظهار داشت: شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در تاریخ معاصر ما نقشی ممتاز و بسیار اثرگذار داشته‌اند و با تقدیم 4 هزار و 900 شهید فرهنگی و 36 هزار شهید دانش‌آموز، رنگی جاودان و درخشان در مبارزات انقلابی و حماسه‌ دفاع مقدس نگاشته‌اند و این برگ طلایی و سند افتخار ما در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان به ترتیب 49 و 420 نفر است، اضافه کرد: برخی از این شهدا در خلال بمباران شهرها به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند که یکی از تلخ‌ترین این خاطرات، بمباران مدارس شهر زنجان است.

مظفری افزود: در جریان بمباران موشک‌های عراقی در 2 بهمن 65 در کوچه‌ بینش و محله‌ زینبیه و سرچشمه‌ زنجان، 8 نفر از دانش‌آموزان پسر مدرسه‌ 22 بهمن و 8 نفر از دانش‌آموزان دختر مدرسه‌ نواب صفوی سابق به شهادت رسیدند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان با ذکر اهمیت گرامیداشت یاد شهدا به عنوان یکی از ارزش‌ها و شعایر مهم اسلامی، متذکر شد: به حول و قوه‌ الهی و با تصمیم و نظر همکاران، امسال یادواره‌ شهدای دانش‌آموز بمباران مدارس 22 بهمن و نواب صفوی برگزار خواهد شد و کمیته‌ای جهت این منظور تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها