در آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس صورت گرفت؛

تقدیر از نویسنده دزفولی با الگوی فعالیت جهادی

در آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از «منوچهر مهدی‌پور» نویسنده دزفولی دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد. وی صورت خودجوش به ثبت و ضبط خاطرات و جمع آوری آثار دفاع مقدس پرداخته است.
کد خبر: ۲۷۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ - 23January 2018

تقدیر از نویسنده دزفولی با الگوی فعالیت جهادیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، عصر امروز در آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از «منوچهر مهدی‌پور» از فعالان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

این نویسنده دفاع مقدس که از رزمندگان لشکر 7 حضرت ولی عصر (عج) و بسیج عشایر در دوران جنگ تحمیلی است، از سال 1385 و پس از دوران بازنشستگی به مدت دو سال و نیم در روستاهای دزفول به گفت‌وگو با رزمندگان و خانواده‌های شهدا پرداخته و در این رابطه 70 هزار عکس و سند جمع آوری و 400 ساعت مصاحبه ضبط کرد.

او همچنین 7 هزار عکس از قبور شهدای دزفول به مدت سه ماه به ثبت رساند و توانست کتاب راهنمای شهدای دزفول را به چاپ برساند که مورد تقدیر قرار گرفت.

مهدی‌پور در این رابطه گفت: من خود را مدیون شهدا می‌دانم و همچنین باید حق دزفول در دفاع مقدس ادا شود، چرا که مردم دزفول در دوران دفاع مقدس و زیر بمباران‌ها ایستادند و از سایر رزمندگانی که از دیگر شهرها به جبهه‌ها اعزام می‌شدند نیز پذیرایی کردند و ضمن اینکه جوانان این شهر با تشکیل یگانی به دفاع از میهن اسلامی پرداختند.

وی با یادآوری اینکه روز چهارم خرداد به عنوان روز دزفول در تقویم به ثبت رسیده است، گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول طی سال‌های گذشته از بنده حمایت‌های معنوی داشته است و جا دارد نقش دزفول در دفاع مقدس بیشتر بدان پرداخته شود.

مهدی‌پور همچنین گفت: به نظرم اگر این مدل کاری که بنده و به صورت خودجوش در دزفول انجام دادم، در سایر شهرهای کشور نیز انجام شود، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ثبت خاطرات و آثار دفاع مقدس خواهیم بود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها