گنجینه شهدا (۴۲)؛

شهید اخلاصی زنگنه: روز قیامت قطره قطره خون شهدا از ما بازخواست می‌کند

شهید «حسین اخلاصی‌ زنگنه» در وصیت‌نامه خود نوشته است: امت رسول‌الله! امت شهیدپرور حزب‌الله! به خاطر خون شهدا بیایید فکر کنیم. روز قیامت قطره قطره‌ خون شهدا از ما بازخواست می‌کند و همه باید جواب‌گو باشیم. این انقلاب همین‌طور به دست نیامده است.
کد خبر: ۲۷۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ - 25January 2018

شهید اخلاصی زنگنه: روز قیامت قطره قطره خون شهدا از ما بازخواست می‌کندبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «حسین اخلاصی زنگنه» سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهر کرمانشاه چشم به جهان گشود. وی در همان اوایل کودکی علاقه وافری به شرکت در مراسم سوگواری ائمه اطهار (علیهم السلام) و ارادت ویژه‌ای به سالار شهیدان امام حسین (ع) داشت.

همچنین حضور مستمر و با عشق وی در جلسات قرآن نیز نشان دهنده این بود که ایشان در همان ابتدا به غدیر می‌اندیشید و جهت کامل کردن آن احتیاج به هادی و اولی‌الامر داشت که ذوب شدن خود و پیدا کردن خود را در آن بیابد.

وضعیت کفرآمیز دوران ستم‌شاهی او را زجر می‌داد؛ لذا در موقعی که دانش آموز بود با افکار نورانی حضرت امام خمینی (ره) آشنا شد و اولی‌الامر زمان خود را یافت و در این راستا با پخش اعلامیه‌ها و نوار‌های حضرت امام (ره) و شرکت در تظاهرات‌ها، مراتب انزجار خود را نسبت به رژیم ستم شاهی اعلام می‌کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در گروه‌های گشت و پایگاه‌های مردمی از نظام مقدس پاسداری می‌کرد و با شروع جنگ تحمیلی نیز سریعاً به سپاه رفت و به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های نامنظم و منظمی زیادی از جمله «بیت المقدس»، «مسلم بن عقیل» و... شرکت کرد.

حسین در سال ۱۳۵۹ مسئول گروهان مسجد موسی بن جعفر (ع) بود و سپس جهت دوره فرماندهی به تهران معرفی شد و پس از گذراندن دوره فرماندهی، مسئولیت فرماندهی گردان عاشورا از تیپ المهدی (عج)، گردان ضربتی صاحب‌الزمان (عج) و مسئولیت محور سومار به وی واگذار شد.

از خصوصیات اخلاقی حسین، حسن‌خلق و جذابیت عجیب وی بود، همچنین نسبت به فقرا بسیار مهربان، و اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی و صداقت از خصائص بارز وی بود.

به اعتراف کلیه دوستان و حتی افرادی که در محل زندگی‌اش نبست به ارزش‌های نظام بی‌تفاوت بودند، حسین بسیار به  سخنرانی مسلط بود و با هر کس صحبت می‌کرد روی وی تأثیر زیادی می‌گذاشت.

حسین در جبهه نیز ضمن انجام کار‌های موجود روزمره، با دایر کردن کلاس‌های اخلاق، در بالا بردن روحیه رزمندگان اسلام سهم به‌سزایی داشت.

وی ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۳۶۱ در مرحله دوم عملیات «مسلم بن عقیل (ع)» در جبهه «سومار» به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت گوارای شهادت را نوشید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسین اخلاصی‌ زنگنه»:

... «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون»

«[هرگز] مپندارید کسانی‌که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند. زیرا آنان زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند.»

امت رسول‌الله! امت شهیدپرور حزب‌الله! به خاطر خون شهدا بیایید فکر کنیم. روز قیامت قطره قطره‌ خون شهدا از ما بازخواست می‌کند و همه باید جواب‌گو باشیم. این انقلاب همین طور به دست نیامده است.

به خاطره این نعمت‌هایی که خدا برای خاطر امام‌زمان (عج) و نایب بر حقش برای همه‌ موجودات سرازیر کرده است، آن دنیا باید جواب بدهیم. این علمای بزرگ و شهادت این‌ها عرش را می‌لرزاند. خون این ایثارگران در جبهه‌ها پیروزی ما را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها