در دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛

سومین همایش سراسری علوم ژئوماتیک با رویکرد دفاعی - امنیتی برگزار می‌شود

دانشگاه جامع امام حسین (ع) سومین همایش سراسری علوم ژئوماتیک با رویکرد دفاعی – امنیتی را در بهمن ماه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۷۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ - 25January 2018
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم (ص) دانشگاه جامع امام حسین (ع) سومین همایش سراسری علوم ژئوماتیک با رویکرد دفاعی ـ امنیتی را در روز‌های ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می‌کند.

اهداف همایش عبارتند از: آشنایی با فناوری‌های نوین در حوزه‌های سنجش از دور، GIS، نقشه‌برداری، اقلیم و هواشناسی، پرنده‌های بدون سرنشین (پهپاد)، مخاطرات محیطی، هم‌فکری و تبادل آرا در زمینه توسعه و بکارگیری فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکان محور، تبادل اطلاعات در زمینه آخرین دستاورد‌های علمی و فنی در حوزه اطلاعات مکان محور، جمع‌آوری آخرین تحقیقات و ایده‌ها از جامعه دانشگاهی فعال سراسر کشور در حوزه علوم ژئوماتیک.

محور‌های این همایش نیز عبارتند از: سنجش از دور شامل: کاربرد سنجش از راه دور فعال در آشکارسازی و شناسایی اهداف، کاربرد سنجنده‌های حرارتی در آشکار سازی و شناسایی اهداف، کاربرد تصاویر هایپراسپکترال در آشکارسازی و شناسایی اهداف دفاعی ـ. امنیتی، آشکارسازی تصاویر متحرک، آشکار سازی و شناسایی شناور‌های سطحی و زیر سطحی

فتوگرامتری با محوریت کاربرد‌های نوین UAV در ماموریت‌های اطلاعاتی و امنیتی، تهیه مدل‌های فتوگرامتری، مسیریابی با استفاده از سنجش از دور و فتوگرامتری در پهپاد‌ها بدون استفاده از GPS و IMU، تهدیدات اشیاء ناشناس در حوزه دفاعی امنیتی.
سومین همایش سراسری علوم ژئوماتیک با رویکرد دفاعی - امنیتی

مخاطرات محیطی شامل: بررسی جنگ‌های آب و هوایی، بررسی تاثیر هواشناسی و پارامتر‌های اقلیمی بر فعالیت‌های نظامی، پیامد‌های امنیتی سونامی، سیل، زلزله و خشکسالی.

ژئودزی در برگیرنده تعیین موقعیت دقیق از مناطق غیر قابل دسترس، بررسی پیامد‌های دفاعی امنیتی ناشی از فرو نشست و تغییرات ارتقاعی با استفاده از داده‌های سنجش از دور، بررسی روش‌های جایگزین سامانه‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ای در مواقع بحران.

اطلاعات مکانی (GIS) با محوریت بررسی ضرورت ایجاد MSDI در نیرو‌های مسلح، کاربرد‌های نوین GIS همراه در جنگ‌های ناهمگون، روش‌های تحلیلی فضایی پیشرفته در حوزه مباحث دفاعی امنیتی.

دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، دانشگاه افسری ارتش و دانشگاه علوم انتظامی امین نیز حامیان این همایش هستند.

انتهای پیام/ ۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار