جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

74 درصد از جرائم فضای مجازی کشف و ضبط می‌شود/ کشف 96 درصد از قتل‌های رخ داده در کشور

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به افتتاح سامانه اموال مکشوفه، گفت: این سامانه در اصل یک نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه است و مال‌باختگان می‌توانند بعد از شناسایی اموال خود در این سامانه با ارائه مستندات و شماره سریال، اموال مسروقه خود را تحویل بگیرند.
کد خبر: ۲۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 24January 2018

74 درصد از جرایم فضای مجازی کشف و ضبط می‌شود/ کشف ۹۶ درصد از قتل‌های رخ داده در کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «اسکندر مؤمنی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران به ویژگی سامانه اموال مکشوفه پرداخت و اظهار داشت: در حوزه پلیس آگاهی 2 وظیفه برای مأموران این پلیس مشخص است؛ یکی کشف جرائم و دستگیری مجرم و دیگری رساندن اموال سرقت شده به مال‌باختگان است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: بیش از 70 درصد از جرائم و سرقت‌ها کشف می‌شود و این دستاورد خوبی است؛ اما در بخش رسیدن اموال به مردم یک‌سری مشکلات وجود دارد که این امر به خوبی محقق نمی‌شود.

سردار مؤمنی ادامه داد: امکان شناسایی بسیاری از اموال مسروقه مکشوفه چرا که بسیاری از مردم عادت ندارند مستندات و شماره سریال اموال خود را نگهداری کنند، بنابراین مجبورند برای شناسایی اموال مسروقه خود به انبارهای پلیس آگاهی در شهرهای مختلف مراجعه کنند که این کار بر پیچیدگی کار می‌افزاید.

وی ادامه داد: همین موارد باعث شد که از دو، سه سال قبل در فکر طراحی سامانه‌ای باشیم تا بتواند نسبت به شناسایی اموال مسروقه کمک بزرگی کند و لازم نباشد که مردم برای شناسایی اموال خود به شهرهای مختلف مراجعه کنند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با اشاره به افتتاح سامانه اموال مکشوفه، گفت: این سامانه در اصل یک نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه پلیس آگاهی است و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس، Polic.ir وارد این سامانه شوند.

وی گفت: در گام بعدی قرار است در این سامانه این امکان فراهم شود تا مردم بتوانند مستندات و شماره سریال اموال خود را درج کنند تا اگر سرقتی به وقوع پیوست هر چه سریع‌تر اموال به صاحب اصلی برگردد؛ درست مثل اتفاقی که برای خودروها افتاده و چون در مرکز شماره‌گذاری خودرو اطلاعات مالک ثبت است در صورت وقوع سرقت از روی پلاک، شماره شاسی و شماره موتور مالک شناسایی می‌شود.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در مرحله اول در این سامانه می‌توان اموالی که تاکنون توسط پلیس آگاهی کشف شده و بلاصاحب بوده است را مردم مشاهده کنند؛ اگر مال‌باخته‌ای اموال خود را شناسایی کرد در مرحله اول با ارائه مستندات و شماره سریال می‌تواند به اموال خود دست یابد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان این مطلب که 74 درصد از جرائم فضای مجازی کشف و ضبط می‌شود، گفت: میانگین کشف کل جرائم 70 درصد و در حوزه قتل نیز 96 درصد کشفیات پلیس آگاهی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تقویت زیرساخت‌های این سامانه و اطلاع‌رسانی دقیق در این خصوص بتوانند مال‌باختگان به اموال مسروقه خود دست یابند.

سردار مؤمنی افزود: در حال حاضر در این سامانه هر چیزی که پلیس تاکنون کشف کرده و جزو اموال بلاصاحب است قرار گرفته و مردم می‌توانند با مراجعه به آن اموال خود را شناسایی کنند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر در تهران بزرگ بارگذاری شده و تا پایان سال همه استان‌ها می‌توانند اموال خود را وارد این سامانه کنند.

وی به مردم توصیه کرد که مستندات و شماره سریال اموال خود را در جایی نگه دارند تا اگر نیازی به آن شد بتوانند به عنوان سند از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها