آمریکا: ارتباط بخش مالی حزب‌الله با لبنان قطع شود

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا که به لبنان سفر کرده در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از مقام‌های این کشور خواسته‌است تا ارتباط گروه حزب‌الله با بخش مالی و پولی این کشور قطع شود.
کد خبر: ۲۷۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 24January 2018

آمریکا: ارتباط بخش مالی حزب‌الله با لبنان قطع شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از لبنان خواست ارتباط گروه حزب‌الله را بخش مالی این کشور قطع کند.

«مارشال بیلینگسلا»، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم در سفر 2 روزه به لبنان از دولت این کشور خواست «تمامی گام‌های ممکن را بردارند تا این اطمینان حاصل شود که [حزب‌الله] هیچ حضوری در بخش مالی ندارد».

در بیانیه‌ای که سفارت ایالات متحده در لبنان صادر کرده نوشته شده است: این مقام آمریکا «بر اهمیت مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران در لبنان» تأکید کرده است.

قانونگذاران آمریکایی با بیان ادعاهای بی‌پایه تحریم‌های گسترده‌ای علیه حزب‌الله لبنان وضع کرده‌اند. مجلس نمایندگان آمریکا در آبان‌ماه سه طرح تازه را تصویب کرد که براساس آن‌ها کلیه افراد، نهادها و شرکت‌هایی که به تامین منابع مالی و همچنین جذب نیرو با حزب الله همکاری کنند، مورد تحریم قرار می‌گیرند. سپس تحریم‌هایی علیه ایران و حزب‌الله به بهانه «استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی» تصویب شد و نیز از اتحادیه اروپا خواسته شد که این گروه را در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار دهد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار