لاریجانی در همایش بین المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین:

انقلاب اسلامی ضد امپراطوری است/ ایران به دنبال بازی‌های کودکانه در منطقه نیست

رییس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ضد امپراطوری عمل کرده است، گفت: تفکر اسلامی ضد امپراطو ری است و دغدغه انقلاب اسلامی دغدغه اصلی امت اسلامی است.
کد خبر: ۲۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 09September 2014

انقلاب اسلامی ضد امپراطوری است/ ایران به دنبال بازی‌های کودکانه در منطقه نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که از صبح امروز سه شنبه کار خود را در تهران آغاز کرده است، با اشاره به سخنان کسینجر که ایران را خطرناک تر از گروهک های تروریستی و به دنبال ایجاد یک امپراطوری عنوان کرده بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران ضد امپراطوری  عمل کرده و تفکر ضد امپراطوری دارد.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی به دنبال حیثیت اصلی امت اسلامی است و به این خاطر ایجاد شده و دغدغه امت اسلامی دغدغه مسلمانان است و انقلاب اسلامی ایران به دنبال روشنگری امت اسلامی است.

لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی  به دنبال تشکیل امپراطوری نیست بلکه دنبال وحدت و برادری، نیاز مسلمانان، است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی  نمی خواهد در منطقه برای خود دست نشانده داشته باشد بلکه به دنبال بیداری امت اسلامی است.

رئیس مجلس تاکید کرد: اگر امروز ایران به  فلسطین و نیروهای مقاومت کمک عملی می کند این را وظیفه خود می داند و به دنبال این است که جریان صهیونیستی در منطقه خاتمه یابد و ایران به دنبال بازیهای کوچک کودکانه نیست.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ماموریت بزرگی دارد که از امام خود آموخته و هیچ گاه این انقلاب در شطرنج دشمنان بازی نمی کند و انقلاب  اسلامی یک راه دارد که سربلندی امت اسلامی است.

لاریجانی  در ادامه بیان داشت: حکومت های به ظاهر ملی اما دست ساز غرب در میان کشورهای اسلامی ایجاد می شوند که این حکومت ها عامل نفوذ بیشتر غرب در منطقه شده اند.

وی به سازمان آزادی بخش فلسطین که با یک تفکر جهادی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: این تفکر امروزه تحت تاثیر حکومت های به ظاهر ملی و دست ساز شده و نداشتنن  استراتژی متناسب با تهدید غرب در کشورهای اسلامی و اعراب باعث درجا زدن حکومت های عربی و منطقه شده است که این در جا زدن فرصت طلایی را از دست مسلمانان گرفته و این فرصت امروز به اسراییل واگذار شده است.

رئیس مجلس در ادامه گفت: انقلاب اسلامی باعث شده تا مقاومت در میان امت ها بیدار شود و این بیداری ضربه سنگینی را به غرب وارد کرده است بگونه ای که علمای غرب بیان می کنند بعد از سقوط رژیم پهلوی  خاورمیانه از دست غرب خارج شده که اثرات آن را در آینده میان یهودیان خواهیم دید.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی موج جدیدی را در فلسطین ایجاد کرده که این انقلاب  باعث تشکیل جهاد اسلامی و حماس در فلسطین شده است، اظهار داشت: اگر امروز مشاهده می کنیم که غزه از سوی رژیم صهیونیستی بمباران می شود اما باز مردم آن ایستادگی می کنند نتیجه این ایستاگی تفکر اسلامی است.

لاریجانی گفت: امروز امت اسلامی بیدار شده است اما حکومت های آنان در خواب هستند اگر این بلوغ سیاسی که امروز در امت اسلامی بوجود آمده یک رهبر نداشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس ایجاد جریانات ملی گرایانه در کشورهای اسلامی را در راستای کمک به کشورهای اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این ملی گرایانه ساخته دست غرب باشد باعث تفرقه مسالمان خواهد شد که امت اسلامی و مسلمانان از این طریق ضربه بسیاری خورده اند.

وی در ادامه در جمع علمای اسلامی بیان کرد: مسله فلسطین مربوط به کل مسلمانان است و تنها برای یک زمان یا یک منطقه بوجود نیامده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه متاسفانه جهان اسلامی امزوز گرفتا ر برخودرهای تاکتیکی در مساله فلسطین شده است، تصریح کرد: تاریخ نشان می هد نداشتن استراتژی صحیح و متناسب با سطح تهدیدهای غرب در میان کشورهای اسلامی و ایجاد گرایش های ملی گرایانه دست ساز غرب باعث شده تا کشورهای اسلامی در شطرنجی که غرب برای آنها تهیه کرده بازی کند وعلمای اسلامی باید این موضوع را بررسی کنند.

رئیس قوه مقننه در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز عده ای بیان می کنند که اسراییل مربوط به فلسطین و اعراب است اما نباید فراموش کنیم که اسراییل دشمن کل جهان اسلام است و نمی توان با استراتژ ی های پیچیده و تاکتیک هایی که متناسب با تهدیدهای غرب نیست با اسراییل مبارزه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها