سردار عامری در همایش پدافند جنگ نوین:

دشمن برای شکست اراده رزمندگان به سلاح شیمیایی متوسل شد

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دشمن وقتی متوجه شد با اراده قوی رزمندگان و مردم مواجه است و نمی‌تواند این اراده را سست کند، تصمیم گرفت تا از سلاح شیمیایی استفاده کند و بدین وسیله قدرت و اراده رزمندگان ما را بشکند.
کد خبر: ۲۷۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ - 24January 2018

دشمن برای شکست اراده رزمندگان به سلاح شیمیایی متوسل شد/ عطر و بوی دوران دفاع مقدس را به سرزمین‌مان بازگردانیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار داود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفتمین همایش سراسری پدافند جنگ نوین که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: به میزان شناخت و پیشرفت علم و تکنولوژی و نیز اهمیت یافتن برخی موضوعات برای انسان، شکلی از جنگ باقی ماند و شکلی دیگر آن تغییر یافت؛ به عنوان مثال جنگ‌های بیولوژیک، میکروبی، سایبری، هسته‌ای، پرتوی و نرم افزاری از جمله مسائلی است که برای ما در دنیای امروز موضوعیت یافته است.

وی افزود: روزی خاک میان انسان‌ها مورد مناقشه بود، اما امروز مرز‌ها در هم می‌شکند به نحوی که فراسرزمینی و فرامرزی می‌شود؛ لذا نیاز است ما نیز همانند سایر مناطق دنیا به این موضوع و مفهوم دقیق نگاه کنیم و متناسب با آن خود را آماده دفاع از سرزمین‌مان و هر چیزی که متعلق به این سرزمین است، کنیم.

سردار عامری با بیان اینکه می‌توان جنگ‌ها را به دو دسته پاک و کثیف تقسیم کرد، ادامه داد: جنگ‌های پاک بر متد و روش جوانمردانه است؛ اما در جنگ‌های کثیف به علت ترس از حریف و ناتوانی برابر آن، بیشتر اقدامات ناجوانمرادنه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جهان در حال تغییر است، تصریح کرد: جهان آینده به دلیل تحولات جدی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روی می‌دهد، دائم در حال تغییر است؛ با توجه به این موضوع و اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آینده‌پژوهی مطابق با آرمان و هدفی والا حرکت می‌کند، برای نزدیک شدن به این آرمان لازمه‌اش شناخت جهان امروز است.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: بنابر این اگر بخواهیم در حال، زندگی کنیم و آینده مطلوبی را بسازیم، باید نگاه همه جانبه به مسائل و موضوعات مختلف داشته باشیم؛ امروز بسیاری از مشکلات کشور متوجه حوزه علوم شناختی است به عبارتی، چون این حوزه را به خوبی نمی‌شناسیم نمی‌توانیم راه‌حل‌های کارآمدی تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی که دشمن تلاش کرد با ما رخ به رخ بجنگد، اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی نکرد؛ اما وقتی متوجه شد با اراده قوی رزمندگان و مردم مواجه است و نمی‌تواند این اراده را شکست دهد، به تفکر جدیدی جهت زمین‌گیر کردن رزمندگان اسلام اندیشید؛ لذا تصمیم گرفت از سلاح شیمیایی استفاده کند تا بدین وسیله قدرت و اراده مردان ما را بشکند.

سردار عامری همچنین بیان داشت: در کربلای پنج و روز بعد عملیات وقتی دشمن حجم نیرو‌های ما را در جاده شهید صفوی دید، بیشترین بمباران شیمیایی را در این منطقه انجام داد؛ آن زمان موقعیتی وجود داشت که نیرو‌های لشکر ولی عصر (عج) خوزستان در آنجا مستقر بودند از جمله این نیرو‌ها گردان از بهبهان به نام گردان فجر بود که در این بمباران 90 نفر آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه این جاده به عنوان جاده یادمانی در حال آباد شدن است، گفت: هیچ وقت فداکاری، ایثار و ارزش‌ها از یاد و خاطره مردم این سرزمین از بین نمی‌رود؛ هرچند جانبازان ما درد می‌کشند و یا در یک مقطع زمانی 90 نفر از یک شهر کوچک شهید می‌شوند، اما توفیق‌هایی هم برای ما دارد بدین صورت که اگر به درستی یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم متوجه می‌شویم یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی از خود به جای گذاشتند.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: کشور ما قدری از یاد و خاطره شهدا فاصله گرفته؛ لذا باید دست به دست هم دهیم تا آن عطر و بوی دوران دفاع مقدس را به سرزمین‌مان بازگردانیم، چون برای ما مسیری می‌سازد که هر جوانی به عشق جوانان آن دوران ارزش‌ها را بیش از گذشته در جامعه پاس می‌دارند.

در این مراسم، از خانواده شهید منوچهر مدق، جانباز شیمیایی ناصر افشاری، مصطفی امین منصور، سید جعفر موسوی و علی اکبر شاهوردیان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار