نگاه اوباما به سنی‌ها برای مقابله با ایران

هادی محمدی با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی براینکه تهدید اعراب در منطقه افراط گرایی سنی است نه ایران گفت: این اقدام اوباما با‌ هدف جذب کشورهای متحد عرب برای تشکیل ائتلاف برای دخالت در عراق و سوریه است.
کد خبر: ۲۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 09September 2014

نگاه اوباما به سنی‌ها برای مقابله با ایران

به گزارش دفاع پرس، «هادی محمدی» کارشناس ارشد مسائل امنیت بین الملل در گفتوگویی، در خصوص موضع جدید باراک اوباما، مبنی براینکه تهدید اصلی اعراب در منطقه افراط گرایی سنی است نه ایران گفت: ریشههای تهدیدات منطقهای به افراط گرایی سنی باز میگردد و آنچه که درباره تهدیدات داعش از سوی اوباما مطرح شده است شاید در تاریخ موضعگیریهای رؤسای جمهوری آمریکا بینظیر باشد چرا که آنها هیچگونه انگیزه راستگویی در مواضع سیاسی به ویژه در قبال ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه آقای اوباما صادقانه اعتراف کرده است که ایران تهدیدی برای متحدین عرب آمریکا در منطقه نیست، اظهار داشت: مهمترین تهدید، افراطگرایی سنی برای این متحدین است، با اینکه این مواضع در ظاهر نوعی تأیید از سیاستهای ایران است ولی در بطن خودش سم کینهتوزی آمریکا نهفته است که اوباما قصد دارد از طریق تشویق واقعبینانه از تهدیدات منطقهای به جذب عملی متحدین خود برای تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش دست پیدا کند.

این کارشناس امور خاورمیانه تصریح کرد: آمریکاییها بارها اعلام کردهاند که قصد مبارزه جدی با داعش را ندارند، اگر چنین است، پس «ائتلاف بینالمللی ضد داعش» هدف دیگری را دنبال میکند.

وی با توصیف اینکه این هدف در عراق برای مداخلهگری و تجزیه اقلیم کردی دنبال میشود، گفت: هدف آمریکا این است تا در عراق و سوریه مداخله کند و مداخله آن در سوریه برای براندازی و تجزیه آن به دو بخش علوی و سنی افراطی دنبال میشود؛ یعنی «ائتلاف جهانی ضد داعش» عملاً ارتباطی با داعش ندارد و به منظور تأمین دیگر اهداف آمریکا در منطقه و به منظور کاهش حوزه نفوذ ایران نیز دنبال میشود.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار