با عنوان «دیدار یاران»؛

همایش اعضای شورای فرماندهی «لشکر ۱۷» در قم برگزار شد

نخستین همایش فرماندهان و مسئولان ستاد فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با عنوان «دیدار یاران» و با حضور میهمانانی از پنج استان کشور، ظهر امروز در سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ - 26January 2018

همایش اعضای شورای فرماندهی «لشکر ۱۷» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، نخستین همایش فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، با حضور فرماندهان پیشکسوت از استان‌های قم، قزوین، زنجان، سمنان و مرکزی در قم برگزار شد.

این همایش با ارائه گزارش برگزاری توسط «توحیدی نیا» از مسئولان مربوطه آغاز شد، سپس سردار «غلامرضا جعفری» فرمانده لشکر ۱۷ پس از شهید زین الدین در دوران دفاع مقدس، گزارشی از روند تشکیل مجمع فرماندهان و مسئولان ستاد لشکر ۱۷ از سال ۱۳۸۵ و فعالیت آن تاکنون ارائه کرد.

وی انسجام گردان‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید کاری کنیم که روز قیامت در برابر خدا و شهیدان نسبت به حفظ نعمت انقلاب و ولایت شرمنده نشویم.

جعفری همچنین به تدوین و چاپ کتاب «نبرد‌های انقلابی، از چزابه تا زید» ویژه عملکرد لشکر ۱۷ اشاره کرد و افزود: چاپ مجلدات بعدی کتاب برای سال‌های بعد نیز در دست اقدام است.

همچنین در ادامه، سردار «عبدالله عراقی» از فرماندهان لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس خطراتی را از عملیات بدر به نمایندگی از رزمندگان استان قزوین بیان کرد.

وی گفت: در بحبوحه نبرد هرگاه متکی به لشکر و امکانات و تجهیزات و نیرو بودیم، کار‌ها گره می‌خورد، اما هرگاه از مادیات ناامید و تنها به خدا و عنایات اهل بیت (ع) متوجه و متوسل می‌شدیم، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل می‌شد.

سردار «مهدی مهدوی نژاد» فرمانده سابق سپاه استان قم نیز در این مراسم به نمایندگی از رزمندگان استان سمنان طی سخنانی گفت: هر چند شهید مهدی زین الدین قبل از عملیات «بدر» شهید شد، اما ما همه دلشکسته بودیم و نفس پاک او را در عملیات بدر حس می‌کردیم و روحیه می‌گرفتیم.

وی افزود: شهید مهدی زین الدین، هرگاه قصد حضور در جلسه‌ای داشت، وضو می‌گرفت و دعای فرج می‌خواند و آن روز‌ها می‌دید که بسته ظهور در حال فراهم شدن است.

مهدوی نژاد ادامه داد: شهید زین الدین در مدت کوتاه عمر و فرماندهی خود، فرماندهانی را تربیت کرد که حول شمع ولایت در گردش باشند و امروز در این مراسم دور هم جمع شوند.

در ادامه این مراسم، سردار «عباسی» از زنجان نیز با ذکر این نکته که همه ما رزم، اخلاق، اطاعت پذیری و ولایت پذیری را از شهید زین الدین آموخته ایم، اظهار داشت: رزمندگان این پنج استان هر یک شهید زین الدین را هم استانی خود می‌دانستند، زیرا پس از هر عملیاتی، این شهید بزرگوار شهر به شهر به منازل شهدا می‌رفت و با خانواده‌های آنان دیدار می‌کرد.

همچنبن، سردار «کریمی» از فرماندهان پیشکسوت لشکر ۱۷ از استان مرکزی نیز در خاطراتی یاد شهید مهدی زین الدین را گرامی داشت.

این همایش با سخنان خانم «زینب اسلامدوست» مادر بزرگوار شهیدان مهدی زین الدین با محوریت دغدغه خانواده‌های شهدا از اوضواع نابسامان فرهنگی امروز ادامه یافت.

در پایان همایش، حاج «علی مالکی نژاد» از جانبازان دوران دفاع مقدس به مرثیه سرایی همزمان با آغاز ایام فاطمیه اول و قرائت اشعاری در دلتنگی دوری از شهدا پرداخت.

همچنین در این همایش که تعدادی از خانواده‌های معظم شهد از جمله فرزند خلبان شهید «احمد کشوری» نیز حضور داشتند، با حضور سردار «غلامرضا احمدی» سپاه استان قم، از خانواده‌های بزرگوار شهیدان مهدی و مجید «زین الدین»، «اسماعیل صادقی» و «محمد بنیادی» از قم، «آنجفی» از استان مرکزی، «اخلاقی» از سمنان، «حسن پور» از قزوین و «رستمخانی» از زنجان، با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.

شرکت کنندگان در همایش، پس از گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی، در نماز جمعه قم حاضر شده و سپس بعد از ظهر در مزار همرزمان شهیدشان در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) گردهم آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار