متوسل شدن سعودی‌ها بعد از هر شکست به داستان موشک‌های بالستیک ایران

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی اعلام کرده عربستان تقریبا پس از هر شکستی در یمن بلافاصله به داستان موشک‌های بالستیک ایران متوسل شده و جامعه جهانی را به توقف انتقال آن به یمن فرا می‌خواند.
کد خبر: ۲۷۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 27January 2018

سعودی‌ها بعد از هر شکست؛ تقصیر موشک‌های ایران بود!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رسیدن موشک‌های انقلابیون یمنی به ریاض و ابوظبی باعث هراس امارات و عربستان شده است. این مسئله شکست بزرگی برای این دو کشور است از این رو سعی دارند تا با انتساب این موشک‌ها به ایران به نوعی سرپوشی برای شکست خود فراهم کنند. تقریبا هیچ حادثه‌ای در یمن رخ نمی‌دهد مگر اینکه «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان بلافاصله پس از آن برای سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی کشورش به داستان موشک‌های ایرانی اشاره کرده و جامعه جهانی را به توقف انتقال آن به یمن فرا می‌خواند.

طبق این گزارش، این در حالی است که قبول شکست برای کشورهای ائتلاف علیه یمن و پیش از همه عربستان و امارات متحده عربی سخت است، حال آنکه این شکست و ناکامی واقعیتی است که روز به روز در حال قوت گرفتن است و کاملا مشهود است که سه سال جنگ و بمباران و نیز تحریم یمن نتوانسته مقاومت این کشور را به زانو در بیاورد.

در گزارش خواندنی الاخبار همچنین آمده: «نکته قابل توجه اینکه این واقعیت به مذاق ریاض و ابوظبی خوش نیامده است و برای توجیه آن به داستان «دخالت ایران» متوسل شده‌اند تا جایی که تقریبا هر حادثه‌ای در یمن رخ می‌دهد عادل الجبیر اظهاراتی با این مضمون بر زبان می‌آورد که باید جامعه جهانی مانع انتقال موشک‌های بالستیک ایران به یمن و به عبارت بهتر به انصارالله شود.»

با این توضیحات این سوال مطرح است که «چگونه می‌توان ناتوانی سامانه دفاع هوایی سعودی در مقابل موشک‌های مقاومت یمن را توجیه کرد، آن هم در حالی که ریاض مباهات دارد سامانه دفاعی آن آمریکایی است؟»الاخبار در پایان نتیجه گرفته، «در این میان عربستان سخت در تلاش برای بازارگرمی دروغ انتقال «موشک‌های ایرانی» است، گویی برگ برنده‌ دیگری به جز این موضع برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود ندارد و به موازات آن همچنان به جنایت‌های خود علیه یمن ادامه می‌دهد.»

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار