اعلام شعار انتخاباتی حزب الله لبنان/ حزب الله با جنبش امل ائتلاف کرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان شعار این جنبش در انتخابات و نیز ائتلاف با جنبش «امل» در تمامی حوزه‌ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 27January 2018

اعلام شعار انتخاباتی حزب الله لبنان/ حزب الله با جنبش امل ائتلاف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی این جنبش در حوز‌ه‌های دوم و سوم جنوب، ائتلاف با جنبش امل در تمام حوزه‌ها را رسما اعلام کرد و افزود: حزب‌الله اسامی نمایندگانش را در هفته اول فوریه (بهمن‌ماه) اعلام می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، شیخ قاسم گفت: حزب‌الله از هر نتیجه‌ای در این انتخابات استقبال می‌کند، محاسبات ما بر پایه تعداد کرسی‌هایی که به دست می‌آوریم نیست، بلکه ظرفیت نمایندگی است. ما دنبال تعداد اکثریت یا یک سوم تضمینی در پارلمان نیستیم؛ اما در عین حال این بدان معنا نیست که به تعداد نمایندگان توجهی نداریم.

وی افزود: برخی صحبت‌ها به عدم برگزاری انتخابات (در موعد مقرر) می‌پردازند؛ اما ما هیچ توجیهی برای این موضوع نمی‌بینیم. شعار انتخاباتی لبنان «نَحمی و نَبنی» (حمایت می‌کنیم و می‌سازیم) است. حزب‌الله از لبنان حمایت می‌کند؛ زیرا وظیفه است و حزب‌الله زمانی که در پارلمان و حکومت شرکت دارد، مسائل مردم را پیگیری می‌کند، با فساد مبارزه می‌کند و فریاد وحدت ملی سر می‌دهد در حال «ساختن» است.

شیخ قاسم تأکید کرد: حزب‌الله یکی از ستون‌های دولت لبنان است و اگر حزب‌الله نبود، شاهد ثبات فعلی نبودیم. ما با جنبش امل (جنبش بزرگ شیعی لبنان) در تمام لبنان بدون استثناء ائتلاف کردیم و لیست‌های ما مشترک خواهد بود و این اقدامی برگ میان ما و امل است. توافق کردیم که در بیروت یک نامزد از حزب‌الله و یک نامزد از امل باشد؛ زیرا دو کرسی وجود دارد؛ در بعبدا نیز به همین شکل است؛ اینگونه کرسی‌ها را تقسیم کردیم.

وی همچنین اعلام کرد: اسامی نامزدهای حزب الله هنوز مشخص نیست؛ اما نهایتا در هفته اول فوریه (بهمن) این اسامی اعلام خواهند شد. ما همچنین در حوزه‌هایی که کرسی‌های شیعی وجود ندارد متحدانی دارند و می‌خواهیم به شیوه مناسب همکاری کنیم.

انتخابات لبنان قرار است، در ششم ماه می 2018 (16 اردیبهشت 1397) برگزار شود. قانون فعلی که بر اساس آن انتخابات آتی برگزار خواهد شد، شهریور گذشته در دولت لبنان به تصویب رسید و لبنان را به 15 حوزه انتخابیه تقسیم کرده است.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها