معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

پیروزی مردم غزه می تواند مقدمه ای برای پیروزی های امت اسلامی باشد

شیخ نعیم قاسم گفت: آزادی سرزمین فلسطین و کوتاه کردن سلطه بیگانگان هدف ارزشمندی است که مقاومت اسلامی پایه‌ریزی کرد و نشان داد، پیروزی مردم غزه می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی‌های امت اسلامی در نقاط دیگر باشد.
کد خبر: ۲۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 09September 2014

پیروزی مردم غزه می تواند مقدمه ای برای پیروزی های امت اسلامی باشد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزبالله لبنان صبح امروز در افتتاحیه بینالمللی کنفرانس علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین، با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی فلسطین سرنیزه مقاومت نسبت به دشمن صهیونیستی است، گفت: در چند سال گذشته غزه 3 بار پیروز شد که پیروزی اخیر آن نقطه عطف به شمار میآید. چرا که مقاومت توانست با پیروزی خود به گزینه اسرائیل برای رنگ قانونی بخشیدن به تجاوز و اشغال پایان دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مردم غزه و مقاومت اسلامی در جنگ اخیر نشان دادند که مقاومت میتواند به عنوان یک کشور مستقل فلسطینی اعلام موجودیت کند و نشان داد که هرگز امکان ندارد صهیونیستها بخواهند به اشغالگری و تجاوز خود وجهه قانونی بدهند.

شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: آزادی سرزمین فلسطین و کوتاه کردن سلطه بیگانگان هدف ارزشمندی است که مقاومت اسلامی پایهریزی کرد و نشان داد پیروزی مردم غزه میتواند مقدمهای برای پیروزیهای امت اسلامی در نقاط دیگر باشد.

وی با اشاره به اینکه منظور ما از مقاومت، کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است که مقاومت را به عنوان یک راه و گزینه دربرابر زیادهطلبی دشمنان میدانند، اظهار کرد: مقاومت اسلامی از همدیگر تفکیکپذیر نیست، لذا نباید به بهانه اختلاف سیاسی شکاف و اختلافی در صف مقاومت ایجاد کنیم بلکه باید کشورهایمان را برای مقابله با دشمنان آماده کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله، مسئله تکفیر و گروههای تندرو را یکی دیگر از تهدیدات جدی برای جهان اسلام دانست  و اظهار داشت: آنها تلاش میکنند اسلام و وجهه جمهوری اسلامی را که مبلغ اسلام ناب است، خدشهدار کنند. آنها به نام اسلام آمدند و تلاش دارند اسلام را بدنام کنند، در حالی که اصلا مسلمان نیستند و هیچ وقت اسلام، به جنایت و کشتار انسانهای بیگناه توصیه نکرده است.

شیخ نعیم قاسم با بیان این که  کسانی که از این گروهها حمایت میکنند یا سکوت کردهاند و یا پشت پرده به آنها کمک میرسانند شیطان هستند، گفت: البته امروز تشکیلات داعش به نقطهای رسیده که در حال فروپاشی است. اما یک غده بسیار خطرناکی برای اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید به نیروهای مومن و شجاع در مقاومت اسلامی در برابر توطئههای دشمنان تکیه کنیم، گفت: اگر مقاومت اسلامی دچار اختلافات سیاسی و مباحثی از این قبیل شود موفق نمیشود، امااگر به ایمان و نیروی مقاومت تکیه کند همچون گذشته موفق خواهد شد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: امروز مقاومت حزبالله تلاش میکند آن جبهه واقعی را در داخل کشور ایجاد کند و اسرائیل مثل گذشته نمیتواند قدرت پوشالی خود را به نمایش بگذارد و حتی خانهاش سستتر از خانه عنکبوت شده است.

شیخ نعیم قاسم  با اشاره به  این که مقاومت از لبنان و فلسطین آغاز شد تا جبهه حق را تقویت کند و در برابر باطل بایستد، اظهار داشت: امروز دستاوردهای فراوانی متوجه مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف است، حتی دشمنان با تحریمهای ظالمانه علیه ایران تلاش کردند آن را از صحنه خارج کنند اما مقاومت ایران آنها را ناامید کرد و در سوریه نیز چنین بود.

وی  در پایان مقاومت را وسیلهای برای رسیدن به هدفهای بزرگتر عنوان کرد و از حمایتها و موضعگیریهای رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کرد و گفت: ولایت ولی فقیه امام خامنهای که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است، مولفههای وحدت مسلمین را تحکیم کرد و جمهوری اسلامی ایران خواستگاه مقاومت به شمار میآید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار