وزارت کشور لبنان:

«موساد» رسما مسئول ترور عضو حماس در بیروت است

محمد حمدان از اعضای جنبش حماس چند روز قبل بر اثر انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان زخمی شد.
کد خبر: ۲۷۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 27January 2018

لبنان رسما «موساد» را مسئول ترور عضو حماس در بیروت اعلام کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت کشور لبنان رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در انفجار اخیر در شهر صیدا در جنوب این کشور که به زخمی شدن یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس منجر شد، متهم کرد.

محمد حمدان از اعضای جنبش حماس روز 14 ماه جاری بر اثر انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان زخمی شد.

دفتر اطلاع رسانی وزیر کشور لبنان در بیانیه‌ای تصریح کرد که شعبه اطلاعات این وزارتخانه تحقیقات در مورد این حادثه را به پایان رسانده است و اکنون در جریان جزئیات کاملا این حادثه قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که یکی از عاملان اصلی ترور دستگیر شده است و او اعتراف کرده است که از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی برای اجرای این عملیات اجیر شده بود.

ترکیه روز سه‌شنبه گذشته «محمد بیتیه» فرد مظنون به دست داشتن در این عملیات را بازداشت و به لبنان تحویل داد.

روزنامه الدیار لبنان اشاره کرد که ترکیه این فرد را در استانبول بازداشت کرده و تحویل شعبه اطلاعات وزارت کشور لبنان داده است.

در همین حال، ترکیه درخواست موساد مبنی بر تحویل این فرد را رد کرد.

وزارت کشور لبنان اعلام کرد که سیستم‌های ارتباطی پیشرفته‌ای در منزل بیتیه کشف شده است.

این در حالی است که جنبش حماس پس از وقوع این حادثه، بلافاصله اعلام کرد که شواهد و قرائن حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت است.

انتهای پیام/ 115

نظر شما
پربیننده ها