با حضور دانش‌آموزان سراسر کشور؛

جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» در سی‌‌ و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود

جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» با حضور دانش‌آموزان سراسر کشور همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نمایش پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سینماهای جشنواره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ - 28January 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حبیب ایل‌بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» اظهار داشت: در پی اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر توجه به سینمای کودک و نوجوان و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور هرچه بیشتر دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان درسینماها در روزهای مختلف سال و همچنین تاکید رییس سازمان سینمایی در این زمینه، پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سانس صبح روزهای برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای میزبان جشنواره در تهران و سراسر کشور اکران خواهد شد.

به گفته ایل‌بیگی در این برنامه که جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» نام دارد، برنامه‌های متنوعی از قبیل: دیدار دست‌اندرکاران پنج فیلم یاد شده با دانش‌آموزان حاضر در سالن‌های سینماهای جشنواره، دیدار هنرمندان شاخص عرصه سینمای کودک و نوجوانان با دانش‌آموزان و آیتم‌های شاد مرتبط با جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فجر پیش‌بینی شده که اجرا می‌شود.

قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی افزود: فیلم‌های «قهرمانان کوچک»، «دنیای کیف‌ها»، «فیلشاه»، «دزد و پری 2» و «شکلاتی» به‌مدت پنج روز از چهاردهم تا هجدهم بهمن ماه سال‌جاری در سالن‌های اصلی سینماهای مردمی جشنواره در تهران شامل: تماشا، کیان، راگا، ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان، مگامال 1، جوان، چهارسو1، فرهنگ1، گراند سینما کوروش و سالن اصلی سینما آزادی در تهران و همچنین سینماهای منتخب نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره در مراکز استان‌ها به صورت رایگان برای دانش‌آموزان اکران می‌شوند. همچنین پنج ویژه برنامه نیز برای این فیلم‌ها در سینماهای فرهنگ، کوروش، استقلال، ماندانا و راگا طراحی شده که هرکدام در یکی از روزهای یاد شده برگزار خواهد شد.

حبیب ایل بیگی در خاتمه خاطرنشان ساخت: جشن بزرگ «سیمرغ و پروانه‌ها» توسط کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی با همکاری تشکل تازه تاسیس «مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان» که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد «سامانه اردویی مدارس» و نیز مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مدارس استان تهران برای استفاده از این برنامه و انجام هماهنگی حضور دانش آموزان خود در سالن های سینما می بایست از طریق شماره تلفن: 75259000-021 اقدام و در استان‌ها نیز از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار