یوسف‌نژاد در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه:

60 هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: نظراتی که به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شد با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی بود، هر چند که قبول داریم شرایط اجتماعی شاخص مناسبی برای برنامه‌ریزی اقتصادی نیست.
کد خبر: ۲۷۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ - 28January 2018

۶۰ هزار میلیارد برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسون تلفیق در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از آن که لایحه بودجه از سوی دولت به هیات‌رئیسه تقدیم و در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد، کمیسیون تلفیق بودجه در 32 جلسه و در کارگروه‌های مختلف از جمله اشتغال، هدفمندی، ایثارگران و تامین اجتماعی لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 ادامه داد: جلسات متعددی بین اعضای کمیسیون و کارگروه‌ها برگزار شد و نظرات دولت گرفته شد تا با این ترکیب کمیسیون تلفیق مصوبات خود را به صحن علنی ارائه کند.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی حتی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، بیان داشت: با این جلسات به دنبال آن بودیم تا دولت و مجلس بهترین نتیجه را برای بودجه سال آینده در نظر بگیرند و با حذف یا تغییر که با مجلس است، لایحه‌ای قابل دفاع ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه موافقت یا مخالفت با پیشنهادات دولت در لایحه بودجه مزیتی برای مجلس ندارد، ادامه داد: در بسیاری موارد تبصره‌های دولت را بدون تغییر تصویب کردیم اما در برخی تبصره‌ها با نظر کارشناسی مسائل را تغییر دادیم تا در جامعه موثرتر باشد.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: نظراتی که به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شد با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی بود، هرچند که قبول داریم شرایط اجتماعی شاخص مناسبی برای برنامه‌ریزی اقتصادی نیست، اما در شرایط کنونی کشور لازم بود به این شاخص توجه شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه شفاف، منضبط و بر اساس عدالت است، توضیح داد: در این لایحه به صورت واضح و روشن تغییراتی داشتیم که به سود و منفعت جامعه خواهد بود. انضباط در واقع یعنی توجه به قوانین بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: در واقع بودجه باید برشی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون توسعه برنامه باشد، همچنین در لایحه توجهی به عملکرد گذشته قوانین بودجه کشور داشتیم که این روند سرمایه فکری کمیسیون تلفیق برای انضباط در گزارش بودجه بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر این اساس 60 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در لایحه بودجه  در نظر گرفته شد و جای خوشحالی است که بگویم اشتغالزایی در ردیف‌های خاص دیده شد تا میزان رصد و نظارت آن افزایش پیدا کند.

یوسف‌نژاد افزود: وضوح در بودجه و قابل رصد بودن دستگاه‌های اجرایی از نظر عملکردی حرکتی مثبت و موثر بود که در بودجه دیده شده است، عدم تمرکز در بودجه و توجه به استان‌ها و دادن اختیارات به آنها نسبت به گذشته 10 درصد بیشتر شده است که این جهت‌گیری مثبتی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار