در گفت‌وگوی تلفنی میان اردوغان و پوتین مطرح شد؛

نتایج نشست سوچی رضایت‌بخش بود/ ضرورت اجرای توافق‌های سوچی

روسای جمهور ترکیه و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی از نتایج نشست سوچی ابراز خشنودی کردند.
کد خبر: ۲۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ - 31January 2018

نتایج نشست سوچی رضایت‌بخش بود/ ضرورت اجرای توافق‌های کنفرانس سوچیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی از نتایج نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی ابراز خشنودی کردند.

پوتین و اردوغان بر ضرورت اجرای توافق‌های نشست سوچی تاکید کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه همچنین بر سر هماهنگ کردن تلاش‌ها در مناطق کاهش تنش در سوریه، توافق کردند.

از سوی دیگر یک منبع در کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت که اردوغان و پوتین بر ضرورت تسریع در تاسیس مراکز نظارت در ادلب سوریه، توافق کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه در نشستی خبری گفت: نشست گفت‌وگوی ملی سوریه به عنوان اولین گام حل و فصل بحران سوریه، موفق شد.

وی افزود: نکته مهم، در پایبندی قاطعانه ما به اصل اساسی قطعنامه 2254 شورای امنیت نهفته است. این اصل تاکید می‌کند این فقط مردم سوریه هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند.

لاوروف گفت: آنچه ما در این نشست برای آن تلاش کردیم، فراهم کردن شرایط مناسب برای تعیین سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور است و من معتقدم که این گام، اولین گام بسیار مهم بود که به‌طور کلی موفق شد.

نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد و شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای پایانی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار