مشاور فرمانده کل ارتش:

هشدار ارتش به ناو‌های ائتلاف اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بود

امیر نامی گفت: هشدار ارتش جمهوری اسلامی به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستین روز رزمایش محمد رسول‌الله (ص)، اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بود.
کد خبر: ۲۷۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 28January 2018

هشدار ارتش به ناو‌های ائتلاف اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سرتیپ محمدحسن نامی اظهار کرد: در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی روز‌های قبل در تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۵ درجه برگزار گردید، همکاری و هماهنگی میان نیرو‌های چهار گانه ارتش، ارتقای روحیه سلحشوری رزمندگان، چابکی و تحرک یگان‌ها و همچنین آزمایش تسلیحات جدید در قالب اهداف رزمایش به خوبی محقق شد.

نامی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیرو‌های شرکت‌کننده در این رزمایش، از یگان‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش بودند، هماهنگی آن‌ها و اجرای بدون نقص رزمایش، ماموریتی بسیار پیچیده بود که به فضل الهی فرماندهان ارتش به خوبی از پس از این کار برآمدند.

مشاور فرمانده کل ارتش ادامه داد: قبل از برگزاری رزمایش‌ها در چنین سطح و مقیاسی، کشور‌های پیرامونی و ناو‌های حاضر در محدوده رزمایش، در جریان قرار می‌گیرند که در هنگام برگزاری رزمایش حق ندارند وارد محدوده تمرینی شوند و از این رو، هشدار ارتش جمهوری اسلامی به ۲ فروند ناو ائتلاف در نخستین روز رزمایش، اقدامی شجاعانه و از روی اقتدار بود.

نامی همچنین گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیام «صلح و دوستی» برای کشور‌های منطقه را در پی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تجارب دفاع مقدس و تجارب حوزه مقاومت با رزمایش‌هایی که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان انجام می‌دهند، پیوستگی دارند، تصریح کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تجارب گران‌بها و ارزشمندی را با خود به همراه دارند و در مواقع لازم به بهترین شکل از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مشاور فرمانده کل ارتش همچنین درباره نقش نیروی دریایی ارتش ایران در تامین امنیت منطقه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت خطوط انتقال انرژی نیاز لازم و ضروری کشور‌های حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند است، نیروی دریایی راهبردی ارتش تا کنون در این دو مقوله بسیار پرقدرت ظاهر شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار