مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

تجلیل از اسوه‌های ایثار، فرهنگ‌سازی مقاومت است

«مصطفی مشایخی» گفت: تجلیل از اسوه‌های ایثار، بستر‌های معرفی الگو‌های ارزشی را در جامعه فراهم کرده و فرهنگ‌سازی مقاومت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۷۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ - 29January 2018

تجلیل از اسوه‌های ایثار فرهنگ‌سازی فرهنگ مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های استانی برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث مربوط به جهاد، اظهار داشت: همان طور که حضرت آقا تأکید فراوان دارند، کشور ما کانون جهاد است و هرکسی که در این حوزه تلاش کند، جهادگر بوده و باید از آنان قدردانی کرد.

وی افزود: بی‌شک زنان، مادران و فرزندان شهدا و ایثارگران، با صبر و استقامت خود و بهره‌گیری از الگو‌های نمونه اسلام هماننند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س)، همواره پیرو واقعی اسلام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان امروز ما سعی دارند تا با فعالیت‌ها و برنامه‌های خود و با ایجاد شبهه، به اسلام و نظام خدشه وارد کنند که بی‌شک هر کسی که در این مسیر گام بردارد، نمونه‌ای از اسوه صبر و استقامت است.

مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به همزمانی این جشنواره با ولادت با سعات حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: مقام و مرتبه شخصیت زن آن‌قدر والا است که خداوند نیز در سوره «کوثر» به این جایگاه اشاره کرده و در سوره «مریم» نیز بر آن تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: مطالعه تاریخ اسلام همواره بیان‌گر این موضوع است که تا قبل از پیدایش اسلام، زن بودن همواره یکی از ضدارزش‌های جامعه به شمار می‌آمد که با آمدن اسلام، به این جایگاه اهمیت افزونی قائل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: به سبب همزمانی این جشنواره با ولادت حضرت زهرا (س)، توجه شود که تبیلغات محیطی در نظر گرفته هر دو موضوع را شامل شود.

محوریت اصلی برنامه‌های جشنواره معرفی الگو‌های ایثار و استقامت باشد

«زهرا فرجی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در بخش دیگری از این نشست، طی سخنانی با تأکید بر معرفی اسوه‌های صبر و ایثار در سطح استان مرکزی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف در برگزاری این جشنواره، فراهم آوردن فضا و بستر‌های مناسب به منظور معرفی هرچه بهتر اسوه‌ها و الگو‌های صبر و ایثار و استقامت در سططح استان مرکزی است که باید توجه شود محوریت اصلی برنامه‌های پیش بینی شده در جریان این جشنواره، توجه به این مهم باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار