سردار فضلی در نشست خبری:

بسیج آماده کمک به دولت برای ساخت منازل دائم زلزله‌زدگان است

فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اعلام آمادگی برای کمک به دولت جهت ساخت منازل دائم زلزله‌زدگان، گفت: این اعلام آمادگی برای آخرین بار انجام می‌شود و تاکنون جوابی از سوی دولت به ما داده نشده است.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ - 29January 2018

بسیج آماده کمک به دولت برای ساخت منازل دائم زلزله‌زدگان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نشست خبری که صبح امروز در رابطه با زلزله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برای کمک رسانی و اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده کرمانشاه، مناطق شهری به ارتش و مناطق روستایی به سپاه واگذار شد که در این رابطه ابتدا مقرر شد خدمات‌رسانی به 240 روستا توسط سپاه و بسیج صورت گیرد اما بعد از مدت کوتاهی این تعداد به 300 روستا افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: از روز 28 آبان مقرر شد خدمات‌رسانی به صورت متمرکز ارائه شود، لذا قرارگاهی به نام شهید جعفری که شهید شاخص امسال بسیج است، تشکیل و آغاز به کار کرد.

سردار فضلی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) 8 هزار کانکس جهت اسکان موقت زلزله‌زدگان ساخته و مطابق با اولویت‌های بنیاد مسکن در منطقه نصب کند، البته کمک‌های مردمی هم به منطقه ارسال شد به نحوی که برخی از خانوارها اعلام کردند که دیگر جایی برای نگهداری از کمک‌های مردمی ندارند؛ به هر حال فعالیت اسکان موقت از همان روزهای اول آغاز شد که در اولین روستا یعنی روستای ده‌جانی، 58 کانکس نصب شد.

وی بیان کرد: علاوه بر کانکس‌های ساخته شده توسط قرارگاه سازندگی سپاه، تعداد 5 هزار و 46 کانکس مردمی نیز با آدرس‌های مشخص نصب شد.

سردار فضلی گفت: برای آخرین بار اعلام می‌کنیم که بخش دولتی می‌تواند از ظرفیت بسیج برای ساخت منازل دائمی زلزله‌زدگان استفاده کند؛ پیش از این نیز اعلام آمادگی کرده بودیم ولی جوابی داده نشد.

فرمانده قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: برای ساخت منازل دائم تاکنون فقط سازمان بهزیستی از ما درخواست کرده تا برای مددجویان بهزیستی یک هزار و 175 واحد مسکونی بسازیم که از این تعداد 453 واحد در فاز اول، احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: متاسفانه سرعت عمل در پاسخگویی به درخواست بسیج برای اسکان دائم زلزله‌زدگان بسیار با کندی صورت می‌گیر. ما می‌توانیم همان سرعتی که در امدادرسانی و اسکان اضطراری و موقت زلزله‌زدگان داشتیم، در این مرحله نیز داشته باشیم، لذا امیدواریم بخش‌های دولتی، استانداری و به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمایل نشان دهند تا از ظرفیت بسیج استفاده شود.

سردار فضلی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: یک هزار و 726 سرویس بهداشتی و 767 حمام سیار در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نصب و یک هزار و 161 واحد سرویس بهداشتی و 469 حمام آسیب‌دیده نیز تعمیر و مرمت شد.

وی همچنین عنوان کرد: مراکز اردوگاهی راهیان نور بسیج در مناطق زلزله‌زده در اختیار نیروهای امدادی و کمک‌رسان قرار گرفت؛ البته در اینجا این نکته را هم عنوان می‌کنم که سال گذشته 7 میلیون نفر از یادمان‌های راهیان‌نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند و برای خادمی این عزیزان، 200 هزار نفر که بیشتر آن‌ها نیروی مردمی بودند، فعالیت داشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها